Siirry suoraan sisältöön

Johtajuuden arvot ja johtajana kehittyminen (2 op)

Toteutuksen tunnus: YT10002-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.08.2022 - 30.09.2022

Ajoitus

01.09.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

YAMK / Teknologiaosaaminen ja johtaminen (YTJ)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

1 - 30

Koulutus

  • Teknologiaosaamisen johtamisen koulutus

Opettaja

  • Jyri Roihuvuo

Vastuuopettaja

Jyri Roihuvuo

Ryhmät

  • ITYS22
    Insinööri (YAMK), Teknologiaosaamisen johtaminen, syksy, 2022

Tavoitteet

Ymmärrät yrityskulttuurin ja yrityksen arvoperustanmerkityksen asiakkuuksien, organisaation ja henkilöstön johtamisessa. Osaat arvioida näiden nykytilaa sekä kehittää niiden välistä vuorovaikutusta. Tunnistat erilaisia johtamistyylejä ja omat johtamiseen liittyvät uskomuksesi. Osaat eritellä eri johtamistyylien vahvuuksia erilaisissa toimintaympäristöissä.

Sisältö

Ihmisten, asioiden ja tiedon johtaminen
Johtajana kehittyminen.
Johtamiskäyttäytyminen ja vuorovaikutus
Johtamisen teoriat ja mallit
Johtamisympäristö ja johtajuus
Organisaatiokulttuuri ja johtamiskulttuuri

Aika ja paikka

9.9.2022 ja 16.9.2022, Karelia-amk Wärtsilä-talo.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali on saatavilla Moodlessa.

Opetusmenetelmät

Kaksi lähiopetuspäivää ja niihin liittyvä oppimistehtävä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opetuspäiviin osallistuminen on pakollista. Poissaolon voi korvata aihepiiriin perehdyttävällä oppimistehtävällä, joka on saatavilla Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus 16 h, oppimistehtävä 38 h

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytyssä tehtävässä on valittua työyhteisöä analysoitu kaikkien tehtäväkohtien kannalta. Organisaatiokulttuuria on kuvailtu Hofsteden käsitteillä. Johtamistilanteet on kuvattu riittävällä tarkkuudella ja niitä on analysoitu. Omakohtainen pohdinta välittyy lukijalle.

Täydennettäväksi arvioidussa vastauksessa on suuria puutteita jonkin analysointinäkökulman kohdalla. Analyysi on pinnallista tai yksipuolista, eikä omaa pohdintaa ilmene.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu oppimistehtävään asteikolla hyväksytty/hylätty. Läsnäolo opetukseen on pakollinen, mutta korvattavissa erillisillä oppimistehtävillä.