1) Neljä kontaktipäivää 2) Tavoitteet: - Opiskelija ymmärtää lähiesimiehen työn moninaisuuden ja haasteet - Opiskelija sisäistää näyttöön perustuvan johtamisen merkityksen kaikessa sosiaali- ja terveysalan johtamisessa - Opiskelija ymmärtää digitaali-, etä- ja verkostojohtamisenmerkityksen lähijohtamisessa - Opiskelija ymmärtää lähijohtamisen muutokset ja sen jatkuvan kehittämisen ja oman johtamisen kehittymisen merkityksetterveysalan johtamisessa 3) Sisältö: Lähiesimiehen vastuut ja velvollisuudet Lähiesimiehen sisäinen motivaatio ja sisäinen yrittäjyys Päivittäisjohtaminen Strateginen johtaminen lähiesimiehen toiminnassa Näyttöön perustuva johtaminen Työyhteisödynamiikka ja dialogisuus Työhyvinvoinnin johtaminen - Eettisyys Luottamus lähijohtamisessa Digitaalisuus ja johtaminen Etäjohtaminen Verkostojohtaminen ja verkostoituminen Tiedolla johtaminen Kliinisen hoitotyön johtaminen Henkilöstön osallistaminen toiminnan kehittämiseen