Siirry suoraan sisältöön

Intensiivinen palveluohjaus (2 op)

Toteutuksen tunnus: STS6094-STA21M1

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.04.2021 - 30.04.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus

Yksikkö

Sosionomikoulutus (SS)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

50 - 80

Koulutus

  • Sosionomikoulutus

Opettaja

  • Katja Sorjonen
  • Heli Rinnekallio

Vastuuopettaja

Katja Sorjonen

Ryhmät

  • STSNS19
    Sosionomi (AMK), päivä, syksy, 2019

Tavoitteet

Opintojaksolla perehdytään asiakkaan palveluohjausprosessiin ja palveluohjauksen eri tasoihin. Opintojakso antaa valmiuksia toimia moniammatillisessa yhteistyössä asiakkaan palveluprosessin eri vaiheissa.
- Osaat asiakaslähtöisesti toimia palveluohjauksen eri vaiheissa ja soveltaa erilaisia palveluohjauksen toimintatapoja.
- Ymmärrät asiakkaan palvelutarpeiden arvioinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä asiakastyössä.
- Osaat toimia yhteistyössä eri toimijoiden kanssa asiakkaan palveluohjausprosessin eri vaiheissa.
- Osaat toteuttaa asiakasohjausta sähköisiä toimintaympäristöjä ja e-palveluita hyödyntäen.

Sisältö

- Palveluohjauksen määritelmä ja rinnakkaiskäsitteet
- Asiakas- ja palveluohjauksen eri mallit
- Digitaalisuus palveluohjauksessa
- Asiakas- ja palveluohjausprosessin eri vaiheet
- Asiakaslähtöisyys palveluohjauksessa
- Moniammatillinen työskentely palveluohjauksessa

Aika ja paikka

Opintojakson opetus toteutetaan lähi/verkko-opetuksena sekä verkko-ohjauksena. Opintojaksolla on opiskelijan itsenäistäistä ja ryhmissä tehtäviä arvioitavia oppimistehtäviä.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa.

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla perehdytään asiakkaan palvelutarpeiden arviointiin sekä asiakkaan palveluprosessin suunnitteluun, toteuttamiseen ja arviointiin. Opintojakso antaa valmiuksia toimia moniammatillisessa yhteistyössä asiakkaan palveluprosessin eri vaiheissa.
- Ymmärrät asiakkaan palvelutarpeiden arvioinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä asiakastyössä.
- Osaat toteuttaa asiakkaan palveluprosessin suunnittelua, toteuttamista ja arviointia asiakastyössä.
- Osaat toimia yhteistyössä eri toimijoiden kanssa asiakkaan palveluohjausprosessin eri vaiheissa.
- Osaat toteuttaa asiakasohjausta sähköisiä toimintaympäristöjä ja e-palveluita hyödyntäen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolle on suunniteltu työelämäyhteistyötä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakson suoritus tapahtuu aktiivisen osallistumisen sekä hyväksytyn oppimistehtävän suorittamisella.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2 x 27 h = 54 h

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tapahtuu suhteessa opintojakson tavoitteisiin.