Asiakastyön kehittäminen -harjoittelu (4 op)
Toteutuksen tunnus: STS6072-STB20L1
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
01.01.2020 - 31.05.2020
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomikoulutus (SS)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Katja Sorjonen
- Piia Kauhanen
Ryhmät
-
STSNS18Sosionomi (AMK), päivä, syksy, 2018
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuasi osaat:
- tunnistaa sosiaali- ja kasvatusalan asiakastyön kehittämistarpeita ja kytkeä niitä teoreettiseen viitekehykseen ja ajankohtaiseen keskusteluun.
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämä- ja asiakaslähtöisen kehittämistehtävän yhteistyössä työelämän toimijoiden kanssa.
- toteuttaa kehittämistehtävän itsearvioinnin ja vertaisarvioinnin kriittisesti sekä jakaa ja syventää kehittämistehtävän myötä saatua osaamista.
- kehittää sosiaali- ja kasvatusalan asiakastyötä.
Sisältö
Valitset kehittämistehtävän, joka liittyy ajankohtaiseen alaan liittyvään keskusteluun ja teoreettiseen viitekehykseen. Suunnittelet yhdessä työparin/pienryhmän ja toimeksiantajan kanssa kehittämistehtävän toteutuksen. Toteutat kehittämistehtävän ja arvioit toteutusta yhdessä opiskelijatovereiden ja työelämän kanssa. Jaat ja syvennät hankkimaasi osaamista yhdessä opiskelijaryhmän kanssa.
Opetusmenetelmät
Opintojakson suoritettuasi osaat tunnistaa sosiaali- ja kasvatusalan asiakastyön kehittämistarpeita ja kytkeä niitä teoreettiseen viitekehykseen ja ajankohtaiseen keskusteluun, suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämä- ja asiakaslähtöisen kehittämistehtävän yhteistyössä työelämän toimijoiden kanssa, osaat toteuttaa kehittämistehtävän itsearvioinnin ja vertaisarvioinnin kriittisesti, osaat jakaa ja syventää kehittämistehtävän myötä saatua osaamista sekä kehittää sosiaali- ja kasvatusalan asiakastyötä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kehittämistehtävä tehdään yhteistyössä työelämän kanssa.
Arviointiasteikko
H-5