Siirry suoraan sisältöön

Asiakastyön kehittäminen -harjoittelu (4 op)

Toteutuksen tunnus: STS6072-STB20L1

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus

01.01.2020 - 31.05.2020

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sosionomikoulutus (SS)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Sosionomikoulutus

Opettaja

  • Katja Sorjonen
  • Piia Kauhanen

Ryhmät

  • STSNS18
    Sosionomi (AMK), päivä, syksy, 2018

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuasi osaat:
- tunnistaa sosiaali- ja kasvatusalan asiakastyön kehittämistarpeita ja kytkeä niitä teoreettiseen viitekehykseen ja ajankohtaiseen keskusteluun.
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämä- ja asiakaslähtöisen kehittämistehtävän yhteistyössä työelämän toimijoiden kanssa.
- toteuttaa kehittämistehtävän itsearvioinnin ja vertaisarvioinnin kriittisesti sekä jakaa ja syventää kehittämistehtävän myötä saatua osaamista.
- kehittää sosiaali- ja kasvatusalan asiakastyötä.

Sisältö

Valitset kehittämistehtävän, joka liittyy ajankohtaiseen alaan liittyvään keskusteluun ja teoreettiseen viitekehykseen. Suunnittelet yhdessä työparin/pienryhmän ja toimeksiantajan kanssa kehittämistehtävän toteutuksen. Toteutat kehittämistehtävän ja arvioit toteutusta yhdessä opiskelijatovereiden ja työelämän kanssa. Jaat ja syvennät hankkimaasi osaamista yhdessä opiskelijaryhmän kanssa.

Opetusmenetelmät

Opintojakson suoritettuasi osaat tunnistaa sosiaali- ja kasvatusalan asiakastyön kehittämistarpeita ja kytkeä niitä teoreettiseen viitekehykseen ja ajankohtaiseen keskusteluun, suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämä- ja asiakaslähtöisen kehittämistehtävän yhteistyössä työelämän toimijoiden kanssa, osaat toteuttaa kehittämistehtävän itsearvioinnin ja vertaisarvioinnin kriittisesti, osaat jakaa ja syventää kehittämistehtävän myötä saatua osaamista sekä kehittää sosiaali- ja kasvatusalan asiakastyötä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kehittämistehtävä tehdään yhteistyössä työelämän kanssa.

Arviointiasteikko

H-5