Asiakastyön kehittäminen -harjoittelu (4 op)
Toteutuksen tunnus: STS6072-STA19L1
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
4 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomikoulutus (SS)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 65
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Katja Sorjonen
- Piia Kauhanen
- Päivi Putkuri
Ryhmät
-
STSAK18Sosionomi (AMK), monimuoto, kevät, 2018
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuasi osaat:
- tunnistaa sosiaali- ja kasvatusalan asiakastyön kehittämistarpeita ja kytkeä niitä teoreettiseen viitekehykseen ja ajankohtaiseen keskusteluun.
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämä- ja asiakaslähtöisen kehittämistehtävän yhteistyössä työelämän toimijoiden kanssa.
- toteuttaa kehittämistehtävän itsearvioinnin ja vertaisarvioinnin kriittisesti sekä jakaa ja syventää kehittämistehtävän myötä saatua osaamista.
- kehittää sosiaali- ja kasvatusalan asiakastyötä.
Sisältö
Valitset kehittämistehtävän, joka liittyy ajankohtaiseen alaan liittyvään keskusteluun ja teoreettiseen viitekehykseen. Suunnittelet yhdessä työparin/pienryhmän ja toimeksiantajan kanssa kehittämistehtävän toteutuksen. Toteutat kehittämistehtävän ja arvioit toteutusta yhdessä opiskelijatovereiden ja työelämän kanssa. Jaat ja syvennät hankkimaasi osaamista yhdessä opiskelijaryhmän kanssa.
Oppimateriaalit
Kehittämistehtävissä hyödynnetään kyseiseen aiheeseen liittyvää materiaalia.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan kokonaistyömäärä on 108 h.
Arviointiasteikko
H-5