Asiakastyön perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: STS6046-STA19M1
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomikoulutus (SS)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 80
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Katja Sorjonen
- Piia Kauhanen
- Kirsi Lindlöf
- Heli Makkonen
Ryhmät
-
STSAK19Sosionomi (AMK), monimuoto, kevät, 2019
Tavoitteet
Opiskelija:- osaa sosiaalialan ammatillisen vuorovaikutuksen perusteet- tietää ja tunnistaa erilaisia sosiaalialan asiakasryhmiä ja asiakkaiden tarpeita- tietää ennaltaehkäisevän työn ja varhaisen tukemisen periaatteet ja tunnistaa puheeksi oton menetelmiä
Sisältö
- ammatillinen vuorovaikutus sosiaalialalla- sosiaalisen vuorovaikutuksen tasot ja muodot- asiakkaan kohtaaminen sosiaalialalla- dialoginen vuorovaikutus asiakastyössä- sosiaalipedagoginen ja psykososiaalinen viitekehys asiakastyössä- ennaltaehkäisevä työ
Oppimateriaalit
- Moodlessa olevat materiaalit ja tehtävät- Mönkkönen, Kaarina: Vuorovaikutus asiakastyössä - asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla (2018)- Mönkkönen, Kaarina: Vuorovaikutus - dialoginen asiakastyö (Edita 2007)- Ajankohtainen asiakastyön kirjallisuus
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
- Lähiopetus 44h- Itsenäinen työskentely 91h
Arviointiasteikko
H-5