Siirry suoraan sisältöön

Asiakastyön perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: STS6046-STA19M1

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus

01.08.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sosionomikoulutus (SS)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 80

Koulutus

  • Sosionomikoulutus

Opettaja

  • Katja Sorjonen
  • Piia Kauhanen
  • Kirsi Lindlöf
  • Heli Makkonen

Ryhmät

  • STSAK19
    Sosionomi (AMK), monimuoto, kevät, 2019

Tavoitteet

Opiskelija:- osaa sosiaalialan ammatillisen vuorovaikutuksen perusteet- tietää ja tunnistaa erilaisia sosiaalialan asiakasryhmiä ja asiakkaiden tarpeita- tietää ennaltaehkäisevän työn ja varhaisen tukemisen periaatteet ja tunnistaa puheeksi oton menetelmiä

Sisältö

- ammatillinen vuorovaikutus sosiaalialalla- sosiaalisen vuorovaikutuksen tasot ja muodot- asiakkaan kohtaaminen sosiaalialalla- dialoginen vuorovaikutus asiakastyössä- sosiaalipedagoginen ja psykososiaalinen viitekehys asiakastyössä- ennaltaehkäisevä työ

Oppimateriaalit

- Moodlessa olevat materiaalit ja tehtävät- Mönkkönen, Kaarina: Vuorovaikutus asiakastyössä - asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla (2018)- Mönkkönen, Kaarina: Vuorovaikutus - dialoginen asiakastyö (Edita 2007)- Ajankohtainen asiakastyön kirjallisuus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- Lähiopetus 44h- Itsenäinen työskentely 91h

Arviointiasteikko

H-5