Siirry suoraan sisältöön

Asiakastyön prosessi (5 op)

Toteutuksen tunnus: STS6025-STB20M1

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus

01.01.2020 - 31.05.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sosionomikoulutus (SS)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 45

Koulutus

  • Sosionomikoulutus

Opettaja

  • Kirsi Lindlöf
  • Heli Makkonen
  • Heli Rinnekallio
  • Sari Johansson
  • Tommi Kinnunen

Ryhmät

  • STSAK19
    Sosionomi (AMK), monimuoto, kevät, 2019

Tavoitteet

Opintojakson jälkeen olet sisäistänyt metodisuuden ja ammatillisuuden merkityksen sekä asiakastyön prosessimaisen luonteen ja prosessin eri vaiheet vuorovaikutuksessa. Osaat ohjata ja arvioida asiakastyön prosessia. Olet harjaantunut tavoitteellisessa ja suunnitelmallisessa vuorovaikutuksessa sekä yhteistyössä ja asiakkaan osallisuuden tukemisessa sekä asiakastyön dokumentoinnissa. Osaat laatia asiakassuunnitelman yhteistyössä asiakkaan ja verkoston kansssa ja käyttää asiakassuunnitelmaa työvälineenä.Osaat ohjata asiakasta käyttämään palvelujärjestelmää voimavaralähtöisesti. Osaat arvioida palvelujärjestelmän toimivuutta ja kehittää sitä. Osaat laatia kriittisen kirjallisuuskatsauksen lähdekirjallisuuden pohjalta.

Sisältö

Metodisuus sosiaalialan työssäAsiakastyön prosessiTavoittellinen suunnitelmaprosessiAsiakastyön dokumentointiSosiaalipedagogiset prosessit asiakastyössäKriittinen lirjallisuuskatsaus (2 op)/ Critical Literature Review (2 etc)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Asiakastyön prosessi, 5 op: 135 h: lähiopetus 44 h, harjoitukset ja simulaatiot, 24 h itsenäinen työskentely ja kriittinen kirjallisuuskatsaus 67 h

Arviointiasteikko

H-5