Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta II (5 op)

Toteutuksen tunnus: STP6016-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2021 - 31.10.2021

Ajoitus

10.01.2022 - 29.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sairaanhoitajakoulutus (SH)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 100

Koulutus

  • Sairaanhoitajakoulutus

Opettaja

  • Raija Kuisma
  • Anne Ryhänen
  • Terhi Hagman
  • Kirsi Lindlöf
  • Mirka Nisula
  • Suvi Liimatta
  • Tommi Kinnunen

Vastuuopettaja

Suvi Liimatta

Ryhmät

  • STHAS20
    Sairaanhoitaja (AMK), monimuoto, syksy, 2020
  • STSNS20
    Sosionomi (AMK), päivä, syksy, 2020
  • STHNS20A
    Sairaanhoitaja (AMK), päivä, syksy, 2020, ryhmä A
  • STHNS20B
    Sairaanhoitaja (AMK), päivä, syksy, 2020, ryhmä B
  • STFNS20
    Fysioterapeutti (AMK), päivä, syksy, 2020

Tavoitteet

Monialainen, moniammatillinen ja monitieteinen lähestymistapa. Osaat soveltaa tutkimus ja kehittämistyön menetelmiä. Osaat soveltaa toimintatutkimuksen ja arviointitutkimuksen menetelmiä. Ymmärrät tulevaisuuden tutkimuksen menetelmiä ja hyödynnettävyyttä. Ymmärrät keskeiset innovaatiomenetelmät ja niiden merkityksen sote ja kasvatusalalla; esim. kokeileva kehittäminen ja palvelumuotoilu. Osaat soveltaa innovaatiomenetelmiä.

Opetusmenetelmät

Monialainen, moniammatillinen ja monitieteinen lähestymistapa. Kurssi jakautuu 3 op koulutusalakohtaiseen, ja 2 op monialaiseen oppimiskokonaisuuteen.
Kurssin suoritettuasi osaat soveltaa tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä. Ymmärrät tulevaisuuden tutkimuksen menetelmiä ja hyödynnettävyyttä. Ymmärrät keskeiset innovaatiomenetelmät ja niiden merkityksen sote ja kasvatusalalla; esim. kokeileva kehittäminen ja palvelumuotoilu. Osaat soveltaa innovaatiomenetelmiä. Saat valmiuksia opinnäytetyöhön.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Sisällön jaksotus

3 op koulutusalakohtainen opintokokonaisuus
2 op verkossa tapahtuva monialainen opintokokonaisuus

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssin arvosana muodostuu koulutusalakohtaisesta tehtävästä