Tavoitteet Opiskelija: - ymmärtää media-alan toimintaympäristöä ja mediatuotannon prosesseja - osaa suunnitella ryhmässä mediatuotteita asiakkaan tarpeisiin - osaa dokumentoida suunnitteluprosessin tuotokset asiakkaalle ja työryhmälle - ymmärtää erilaisten mediatuotantojen erilaiset resurssitarpeet ja osaa huomioida niitä suunnittelussa - hallitsee omaa työskentelyään työryhmän jäsenenä - tunnistaa oman aiemman osaamisensa ja osaa soveltaa sitä uuden osaamisen kehittämiseksi - tunnistaa omia vahvuuksiaan media-alan ammatillisessa toimintaympäristössä - osaa kehittää omaa osaamisprofiliiaan monipuoliseksi syventäen joitakin osaamisalueita Keskeinen sisältö Luentojen ja ryhmätöiden avulla opiskelija tutustuu erilaisiin mediatuotantojen suunnittelun periaatteisiin ja menetelmiin. Keskeisen sisällön muodostavat konseptisuunnittelun prosessit, niiden suunnittelu, toteutus ja dokumentointi. Opiskelijat ideoivat ja toteuttaa konseptisuunnitelman omalle mediatuotteelle/palvelulle, joka dokumentoidaan työryhmää varten. Opiskelijat suunnittelevat ja toteuttavat lyhyen henkilökohtaisen audiovisuaalisen esityksen/teoksen ns. "myyntipapaperin", jonka tehtävä on markkinoida konseptia asiakkaalle ja kohderyhmälle. Oppimistehtävän pääpaino on esituotannossa ja siihen liittyvässä dokumentaatiossa. Opiskelijaryhmissä puretaan erilaisia digitaalisen median tuotantokonsepteja. Harjoitusten avulla opetellaan tuottamaan erilaisia tuotantosuunnitelmadokumenttaja (synopsis -> rakennekaavio -> asiakäsikirjoitus -> tuotantokäsikirjoitus).
Martha Balerina
Lähiopetus
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Suomi
02.09.2022 - 07.10.2022
01.04.2022 - 30.04.2022
Arviointi kohdistuu opintojaksolla tuotettuihin oppimistehtäviin. Kriteerit ovat kumulatiiviset.
Martha Balerina
20 - 60
Media-alan koulutus
H-5