Siirry suoraan sisältöön

Media-alan tutkimus ja kehitys 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: LUV6042-LUA20L1

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.04.2020 - 30.04.2020

Ajoitus

19.10.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Medianomikoulutus (HM)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

7 - 20

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Aarno Savolainen

Ryhmät

  • LUVNS18
    Medianomi (AMK), päivä, syksy, 2018

Tavoitteet

Opiskelija soveltaa aiempaa tietämystään ja osaamistaan erilaisissa mediatuotannon projekteissa ja hallitsee useita mediatuotannon erityistehtäviä.
Hän etsii, analysoi ja jakaa aktiivisesti uutta tietoa sisällön tuottamiseksi ja testaat teoriaa käytännössä.
Opiskelija kehitää osaamisprofiiliaan mukaisia taitoja edelleen ja opit hallitsemaan uusia työtehtäviä

Sisältö

Opintojaksolla muodostetaan monipuolinen kuva projektiryhmän toiminnasta, sisältötuotannosta ja julkaisemisesta.
Keskeinen oppimistapa on tiimityöskentely ja mediatuotantoihin osallistuminen eri ammattirooleissa
Opinnossa opetellaan uusia mediatuotannon menetelmiä ja tutustutaan uudenlaiseen teknologiaan käytännössä.
Projekteja tehdään hankeyhteistyön ja erilaisten tutkimusprojektien viitekehyksessä. Lähtökohtana on asiakaslähtöisyys ja yhteistyö ympäristön kanssa. Opiskelija valitsee roolin projektiryhmässä omaa ammatillista identiteettiään ja profiloitumistaan tukevaksi.
Media-alan asiakastuotantoprosessi, tiimityöskentely, uudet teknologiat ja projektinhallinta ovat opintojakson keskeisiä teemoja.

Aika ja paikka

Lokakuu-Joulukuu 2020

Oppimateriaalit

Oppimateriaali ja Moodlen työtila ilmoitetaan kurssin alussa.

Opetusmenetelmät

Media-alan tutkimus ja kehitys 2 VIRTUAALINEN MEDIA
Opiskelija perehtyy virtuaaliseen mediaan (erityisesti AR) ja tuottaa AR eli lisättyyn todellisuuteen sopivaa sisältöä. Käytämme lisätyn todellisuuden sisällöntuottamiseen sopivaa AR-palvelua, vaativimpia AR-työkaluja (mm. Zappar Studio) ja esittämiseen mobiililaitteita. Sisältöä pyritään tuottamaan monipuolisesti AR-kohdetta varten (ääni, video, animaatio, pienet pelit, kuvat, 360 panoraama, kasvojen tunnistus jne.). Tavoitteena on saada ympärillä oleva todellisuus tai kohde elämään mobiililaitteessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot ja harjoitustehtävät 100 h, tiedonhankinta 30 h

Arviointiasteikko

H-5