Media-alan tutkimus ja kehitys 1 (5 op)
Toteutuksen tunnus: LUV6041-LUA20L2
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2020 - 30.04.2020
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Medianomikoulutus (HM)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 50
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Pilvi Dufva
Ryhmät
-
LUVNS18Medianomi (AMK), päivä, syksy, 2018
Tavoitteet
Opiskelija soveltaa aiempaa tietämystään ja osaamistaan erilaisissa mediatuotannon projekteissa ja hallitsee useita mediatuotannon erityistehtäviä.
Hän etsii, analysoi ja jakaa aktiivisesti uutta tietoa sisällön tuottamiseksi ja testaat teoriaa käytännössä.
Opiskelija kehitää osaamisprofiiliaan mukaisia taitoja edelleen ja opit hallitsemaan uusia työtehtäviä
Sisältö
Opintojaksolla muodostetaan monipuolinen kuva projektiryhmän toiminnasta, sisältötuotannosta ja julkaisemisesta.
Keskeinen oppimistapa on tiimityöskentely ja mediatuotantoihin osallistuminen eri ammattirooleissa
Opinnossa opetellaan uusia mediatuotannon menetelmiä ja tutustutaan uudenlaiseen teknologiaan käytännössä.
Projekteja tehdään hankeyhteistyön ja erilaisten tutkimusprojektien viitekehyksessä. Lähtökohtana on asiakaslähtöisyys ja yhteistyö ympäristön kanssa. Opiskelija valitsee roolin projektiryhmässä omaa ammatillista identiteettiään ja profiloitumistaan tukevaksi.
Media-alan asiakastuotantoprosessi, tiimityöskentely, uudet teknologiat ja projektinhallinta ovat opintojakson keskeisiä teemoja.
Aika ja paikka
Tikkarinne S1&S2
Opetusmenetelmät
Osaat soveltaa aiempaa tietämystäsi ja osaamistasi erilaisissa mediatuotannon projekteissa ja hallitset useita mediatuotannon erityistehtäviä.
Etsit, analysoit sekä jaat aktiivisesti uutta tietoa uuden sisällön tuottamiseksi ja testaat teoriaa käytännössä.
Kehität osaamisprofiilisi mukaisia taitoja edelleen ja opit hallitsemaan uusia työtehtäviä muun muassa hanketyöskentelyn ja asiakastuotannon tarpeisiin.
Opintojaksolla muodostat monipuolisen kuvan projektiryhmän toiminnasta, sisältötuotannosta ja julkaisemisesta.
Keskeinen oppimistapa on tiimityöskentely ja mediatuotantoihin osallistuminen eri ammattirooleissa
Opinnossa opetellaan uusia mediatuotannon menetelmiä ja tutustutaan uudenlaiseen teknologiaan käytännössä.
Projekteja tehdään hankeyhteistyön ja erilaisten tutkimusprojektien viitekehyksessä. Lähtökohtana on asiakaslähtöisyys ja yhteistyö ympäristön kanssa. Opiskelija valitsee roolin projektiryhmässä omaa ammatillista identiteettiään ja profiloitumistaan tukevaksi.
Media-alan asiakastuotantoprosessi, tiimityöskentely, uudet teknologiat ja projektinhallinta ovat opintojakson keskeisiä teemoja.
Opintojakson työtilana toimii Teamwork-projektinhallintaohjelma.
Opintojakso aikana toteutetaan 360 videotuotanto.
Tuotantojen sujuvan työstämisen takia tämä kurssi edellyttää myös AV-Mediatuotannot 2-kurssia.
Sisältö ja oppimismenetelmä säilyy samana molemmissa kurssikokonaisuuksissa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
• Opiskelijoilla ei ole lukujärjestystä tai annettua luentoaikataulua.
• Opintojaksoa rytmittävää kerran viikossa pidettävä tuotantopalaveri
• Muuten jokainen on vastuussa omasta ajankäytöstään ja opintojen suunnittelusta.
• Opintojaksolla oppiminenvaatii vahvaa sitoutumista ja läsnäoloa, joten tärkeässä roolissa on myös oma motivaatio itsensä kehittämiseen.
• Opiskelija suunnittelee ja kirjaa toteutuneen ajankäytön Teamwork TIME raportiksi
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty/hylätty
Hyväksytyn arvosanan saadakseen
Opiskelija osallistuu projekteihin ja palavereihin aktiivisesti ja suorittaa annetut tehtävät.
Opiskelija osaa etsiä tietoa ja soveltaa tietämystään käytäntöön toimien tehokkaasti osana projektiryhmää.
Opiskelija osaa käyttää itsenäisesti projektin edellyttämiä työvälineitä. Hän osaa perustella tekemiään ratkaisuja ja arvioida osaamistaan realistisesti ja monipuolisesti