Siirry suoraan sisältöön

Media-alan tutkimus ja kehitys 1 (5 op)

Toteutuksen tunnus: LUV6041-LUA20L2

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.04.2020 - 30.04.2020

Ajoitus

01.08.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Medianomikoulutus (HM)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 50

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Pilvi Dufva

Ryhmät

  • LUVNS18
    Medianomi (AMK), päivä, syksy, 2018

Tavoitteet

Opiskelija soveltaa aiempaa tietämystään ja osaamistaan erilaisissa mediatuotannon projekteissa ja hallitsee useita mediatuotannon erityistehtäviä.
Hän etsii, analysoi ja jakaa aktiivisesti uutta tietoa sisällön tuottamiseksi ja testaat teoriaa käytännössä.
Opiskelija kehitää osaamisprofiiliaan mukaisia taitoja edelleen ja opit hallitsemaan uusia työtehtäviä

Sisältö

Opintojaksolla muodostetaan monipuolinen kuva projektiryhmän toiminnasta, sisältötuotannosta ja julkaisemisesta.
Keskeinen oppimistapa on tiimityöskentely ja mediatuotantoihin osallistuminen eri ammattirooleissa
Opinnossa opetellaan uusia mediatuotannon menetelmiä ja tutustutaan uudenlaiseen teknologiaan käytännössä.
Projekteja tehdään hankeyhteistyön ja erilaisten tutkimusprojektien viitekehyksessä. Lähtökohtana on asiakaslähtöisyys ja yhteistyö ympäristön kanssa. Opiskelija valitsee roolin projektiryhmässä omaa ammatillista identiteettiään ja profiloitumistaan tukevaksi.
Media-alan asiakastuotantoprosessi, tiimityöskentely, uudet teknologiat ja projektinhallinta ovat opintojakson keskeisiä teemoja.

Aika ja paikka

Tikkarinne S1&S2

Opetusmenetelmät

Osaat soveltaa aiempaa tietämystäsi ja osaamistasi erilaisissa mediatuotannon projekteissa ja hallitset useita mediatuotannon erityistehtäviä.
Etsit, analysoit sekä jaat aktiivisesti uutta tietoa uuden sisällön tuottamiseksi ja testaat teoriaa käytännössä.
Kehität osaamisprofiilisi mukaisia taitoja edelleen ja opit hallitsemaan uusia työtehtäviä muun muassa hanketyöskentelyn ja asiakastuotannon tarpeisiin.

Opintojaksolla muodostat monipuolisen kuvan projektiryhmän toiminnasta, sisältötuotannosta ja julkaisemisesta.
Keskeinen oppimistapa on tiimityöskentely ja mediatuotantoihin osallistuminen eri ammattirooleissa
Opinnossa opetellaan uusia mediatuotannon menetelmiä ja tutustutaan uudenlaiseen teknologiaan käytännössä.
Projekteja tehdään hankeyhteistyön ja erilaisten tutkimusprojektien viitekehyksessä. Lähtökohtana on asiakaslähtöisyys ja yhteistyö ympäristön kanssa. Opiskelija valitsee roolin projektiryhmässä omaa ammatillista identiteettiään ja profiloitumistaan tukevaksi.
Media-alan asiakastuotantoprosessi, tiimityöskentely, uudet teknologiat ja projektinhallinta ovat opintojakson keskeisiä teemoja.

Opintojakson työtilana toimii Teamwork-projektinhallintaohjelma.

Opintojakso aikana toteutetaan 360 videotuotanto.
Tuotantojen sujuvan työstämisen takia tämä kurssi edellyttää myös AV-Mediatuotannot 2-kurssia.
Sisältö ja oppimismenetelmä säilyy samana molemmissa kurssikokonaisuuksissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

• Opiskelijoilla ei ole lukujärjestystä tai annettua luentoaikataulua.
• Opintojaksoa rytmittävää kerran viikossa pidettävä tuotantopalaveri
• Muuten jokainen on vastuussa omasta ajankäytöstään ja opintojen suunnittelusta.
• Opintojaksolla oppiminenvaatii vahvaa sitoutumista ja läsnäoloa, joten tärkeässä roolissa on myös oma motivaatio itsensä kehittämiseen.
• Opiskelija suunnittelee ja kirjaa toteutuneen ajankäytön Teamwork TIME raportiksi

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty/hylätty
Hyväksytyn arvosanan saadakseen
Opiskelija osallistuu projekteihin ja palavereihin aktiivisesti ja suorittaa annetut tehtävät.
Opiskelija osaa etsiä tietoa ja soveltaa tietämystään käytäntöön toimien tehokkaasti osana projektiryhmää.
Opiskelija osaa käyttää itsenäisesti projektin edellyttämiä työvälineitä. Hän osaa perustella tekemiään ratkaisuja ja arvioida osaamistaan realistisesti ja monipuolisesti