Opiskelija osaa viestiä englanniksi oman alansa keskeisissä työtilanteissa (media-ala) ja keskustella alan aiheisiin liittyen englanniksi. Opiskelija laajentaa mediasanaston hallintaa (esim. audiovisuaalisen tuotannon, käsikirjoittamisen ja pelituotannon sanastoa). Hän osaa keskustella oman alansa aiheesta argumentoivasti. Hän osaa laatia vaikuttavan suullisen esityksen ja kirjoittaa vaikuttavan tekstin, arvostelun tai artikkelin. Opiskelija ymmärtää raportoinnin ja tiivistämisen periaatteet. Hän ymmärtää ja hallitsee englanninkielisen kokousviestinnän periaatteet ja kokousviestinnän tyylin ja rekisterin (kirjallinen ja suullinen viestintä). Hän pystyy osallistumaan aktiivisesti englanninkieliseen kokoukseen tai palaveriin (myös ideointipalaveri) englannin kielellä. Opiskelija osaa lukea ja ymmärtää vaativamman englanninkielisen tekstin ja kertoa siitä pääasiat omin sanoin, osaa käyttää muodollista tyyliä ja liike-elämän ja median kieltä ja raportoida työstään, sekä vertailla erilaisia tekstejä ja tiivistää niiden pääasiat. Hän osaa kuvailla trendejä ja viitata graafisiin esityksiin. Opiskelija osaa toimia tehokkaasti työelämän ja liike-elämän viestinnässä ja vakuuttaa muita toimijoita osaamisestaan tai mielipiteistään (oman alan viestintä, mm. sähköpostit, puhelinviestintä, muistiot, äänijulkaisut, arvosteluteksti/ vaikuttava teksti).
Johanna Nieminen
Moodle-aineistot ja artikkelit Vapaaehtoinen materiaali: Cambridge English for the Media (Cambridge University Press, 2008)
Lähiopetus
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Sanastotentti median sanastosta. Ajankohta ilmoitetaan opintojakson kuluessa.
Englanti
17.01.2022 - 23.04.2022
Kontaktiopetus ja tentit n 30-32 tuntia, oppimistehtävät ja itsenäinen tiedonhankinta 28 tuntia, valmisteltuihin oppimisaineistoihin perehtyminen 10 tuntia.
01.10.2021 - 31.10.2021
AHOT osaamisen näyttö, sovitaan opettajan kanssa (huom. arvioinnin taitotaso B2) Y-akatemian opiskelijat suorittavat opintojakson joko 3. opintovuoden keväänä 2. vuoden ryhmien mukana tai 2. vuoden keväänä osittain itsenäisesti. He integroivat harjoitustyönsä Y-akatemian yritykseen, dialogeihin ja yrittäjyysaiheisiin. Heille annetaan ohjeet erikseen. Opiskelijat ottavat yhteyttä opettajaan opintojakson alussa.
Arviointi 0-5 perustuu opiskelijan suullisten ja kirjallisten harjoitustöiden suorittamiseen ja aktiivisuuteen tunneilla ja moodlessa, jatkuvaan näyttöön, sekä mahdolliseen kokeeseen tai sanakokeisiin. Arviointi taitotasolla B2, itsenäinen kielenkäyttäjä (Eurooppalaisen viitekehyksen taitotasot (A->B->C), CEFR).
Johanna Nieminen
20 - 60
Media-alan koulutus
H-5