Keskeinen sisältö: Tutkimus- ja kehittämistoiminnan lähtökohdat Kehittämistyön keskeiset menetelmät Erilaiset aineistot Tilastolukutaito Tutkimus- ja kehittämistoiminnan eettiset kysymykset Tutkimus- ja kehittämistyön raportointi Tavoitteena, että opiskelija * tiedostaa tutkimus- ja kehittämistoiminnan osaksi omaa ammattitaitoaan. * ymmärtää etiikan merkitysksen tutkimis- ja kehittämistoiminnassa. * tietää perustutkimuksen, soveltavan tutkimuksen ja kehittämistyön erot ja yhtäläisyydet. * omaksuu perustiedot erilaisista tutkimus- ja kehittämistoiminnan menetelmistä. * osaa hankkia ja hyödyntää omaan alansa tutkimus- ja kehittämistoimintaan liittyvää sekä perustuvaa tietoa. Kompetenssit: oppimistaidot eettinen osaaminen innovaatio-osaaminen
Tarja Kupiainen
Lähiopetus
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Suomi
01.01.2023 - 28.05.2023
01.10.2022 - 31.10.2022
Tarja Kupiainen
20 - 60
Matkailun koulutus
H-5
Opiskelija tietää, mitä ovat perustutkimus, soveltava tutkimus ja kehittämistoiminta. Opiskelija osaa selittää tilastollisen päättelyn periaatteet ja tietää, mistä oman alan tilastotiedot löytyvät. Opiskelija tietää kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen tutkimusotteen erot sekä niihin liittyvät erilaiset päättelyn suunnat. Opiskelija tunnistaa erilaisia kehittämistyön menetelmiä ja tietää, millaista aineistoa niillä saadaan. Opiskelija osaa hakea oman alansa tutkimustietoa tietyn tehtävän ratkaisemiseksi. Opiskelija tunnistaa asiatyylisen tekstin ja osaa tuottaa sitä tyydyttävästi omissa raporteissaan. Opiskelija tietää tutkimus- ja kehittämistyön eettiset periaatteet sekä sen, miksi niitä tarvitaan. Opiskelija on suoriutunut tehtävistä, mutta ei ole noudattanut aikataulua.
Opiskelija osaa kertoa, mitä ovat perustutkimus, soveltava tutkimus ja kehittämistoiminta. Opiskelija osaa selittää tilastollisen päättelyn periaatteet ja osaa hyödyntää oman alansa tilastotietoja. Opiskelija tunnistaa kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen tutkimusotteen erot sekä niihin liittyvät erilaiset päättelyn suunnat. Opiskelija osaa hyödyntää erilaisia kehittämistyön menetelmiä ja tietää, millaista aineistoa niillä saadaan. Opiskelija osaa hakea oman alansa tutkimustietoa tietyn tehtävän ratkaisemiseksi. Opiskelija tunnistaa asiatyylisen tekstin ja osaa lähes virheettömästi tuottaa sitä omissa raporteissaan. Opiskelija tunnistaa tutkimus- ja kehittämistyön eettiset periaatteet sekä ymmärtää, miksi niitä tarvitaan. Opiskelija on suoriutunut tehtävistä hyvin ja tehnyt ne ajallaan.
Opiskelija osaa selittää, mitä ovat perustutkimus, soveltava tutkimus ja kehittämistoiminta. Opiskelija hallitsee tilastollisen päättelyn periaatteet ja osaa hyödyntää oman alansa tilastotietoja. Opiskelija tunnistaa ja osaa perustella kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen tutkimusotteen erot sekä niihin liittyvät erilaiset päättelyn suunnat. Opiskelija osaa hyödyntää erilaisia kehittämistyön menetelmiä ja tietää, millaista aineistoa niillä saadaan. Opiskelija osaa hakea oman alansa tutkimustietoa tietyn tehtävän ratkaisemiseksi. Opiskelija tunnistaa asiatyylisen tekstin ja osaa kiitettävällä tasolla tuottaa sitä omissa raporteissaan. Opiskelija sisäistää tutkimus- ja kehittämistyön eettiset periaatteet sekä ymmärtää, miksi niitä tarvitaan. Opiskelija on suoriutunut tehtävistä erinomaisesti ja tehnyt ne ajallaan.