•     Tutkin ja kehitän LUT6026-3002 01.01.2023-28.05.2023  5 op  (PRNS21) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija tiedostaa tutkimus- ja kehittämistoiminnan osaksi omaa ammattitaitoaan, ymmärtää etiikan merkitysksen tutkimis- ja kehittämistoiminnassa, tietää perustutkimuksen, soveltavan tutkimuksen ja kehittämistyön erot ja yhtäläisyydet, omaksuu perustiedot erilaisista tutkimus- ja kehittämistoiminnan menetelmistä, osaa hankkia ja hyödyntää omaan alansa tutkimus- ja kehittämistoimintaan liittyvää sekä perustuvaa tietoa.
    Sisältö
    Tutkimus- ja kehittämistoiminnan lähtökohdat, kehittämistyön keskeiset menetelmät, erilaiset aineistot, tilastolukutaitotutkimus- ja kehittämistoiminnan eettiset kysymykset, tutkimus- ja kehittämistyön raportointi.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Keskeinen sisältö: Tutkimus- ja kehittämistoiminnan lähtökohdat Kehittämistyön keskeiset menetelmät Erilaiset aineistot Tilastolukutaito Tutkimus- ja kehittämistoiminnan eettiset kysymykset Tutkimus- ja kehittämistyön raportointi Tavoitteena, että opiskelija * tiedostaa tutkimus- ja kehittämistoiminnan osaksi omaa ammattitaitoaan. * ymmärtää etiikan merkitysksen tutkimis- ja kehittämistoiminnassa. * tietää perustutkimuksen, soveltavan tutkimuksen ja kehittämistyön erot ja yhtäläisyydet. * omaksuu perustiedot erilaisista tutkimus- ja kehittämistoiminnan menetelmistä. * osaa hankkia ja hyödyntää omaan alansa tutkimus- ja kehittämistoimintaan liittyvää sekä perustuvaa tietoa. Kompetenssit: oppimistaidot eettinen osaaminen innovaatio-osaaminen

    Vastuuhenkilö

    Tarja Kupiainen

    Toteutustapa

    Lähiopetus

    Toimipiste

    Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    01.01.2023 - 28.05.2023

    Ilmoittautumisaika

    01.10.2022 - 31.10.2022

    Ryhmä
    • PRNS21
    Opettaja

    Tarja Kupiainen

    Paikkoja

    20 - 60

    Koulutusohjelma

    Matkailun koulutus

    Arviointiasteikko

    H-5

    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1

    Opiskelija tietää, mitä ovat perustutkimus, soveltava tutkimus ja kehittämistoiminta. Opiskelija osaa selittää tilastollisen päättelyn periaatteet ja tietää, mistä oman alan tilastotiedot löytyvät. Opiskelija tietää kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen tutkimusotteen erot sekä niihin liittyvät erilaiset päättelyn suunnat. Opiskelija tunnistaa erilaisia kehittämistyön menetelmiä ja tietää, millaista aineistoa niillä saadaan. Opiskelija osaa hakea oman alansa tutkimustietoa tietyn tehtävän ratkaisemiseksi. Opiskelija tunnistaa asiatyylisen tekstin ja osaa tuottaa sitä tyydyttävästi omissa raporteissaan. Opiskelija tietää tutkimus- ja kehittämistyön eettiset periaatteet sekä sen, miksi niitä tarvitaan. Opiskelija on suoriutunut tehtävistä, mutta ei ole noudattanut aikataulua.

    Arviointikriteeri - arvosana 3

    Opiskelija osaa kertoa, mitä ovat perustutkimus, soveltava tutkimus ja kehittämistoiminta. Opiskelija osaa selittää tilastollisen päättelyn periaatteet ja osaa hyödyntää oman alansa tilastotietoja. Opiskelija tunnistaa kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen tutkimusotteen erot sekä niihin liittyvät erilaiset päättelyn suunnat. Opiskelija osaa hyödyntää erilaisia kehittämistyön menetelmiä ja tietää, millaista aineistoa niillä saadaan. Opiskelija osaa hakea oman alansa tutkimustietoa tietyn tehtävän ratkaisemiseksi. Opiskelija tunnistaa asiatyylisen tekstin ja osaa lähes virheettömästi tuottaa sitä omissa raporteissaan. Opiskelija tunnistaa tutkimus- ja kehittämistyön eettiset periaatteet sekä ymmärtää, miksi niitä tarvitaan. Opiskelija on suoriutunut tehtävistä hyvin ja tehnyt ne ajallaan.

    Arviointikriteeri - arvosana 5

    Opiskelija osaa selittää, mitä ovat perustutkimus, soveltava tutkimus ja kehittämistoiminta. Opiskelija hallitsee tilastollisen päättelyn periaatteet ja osaa hyödyntää oman alansa tilastotietoja. Opiskelija tunnistaa ja osaa perustella kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen tutkimusotteen erot sekä niihin liittyvät erilaiset päättelyn suunnat. Opiskelija osaa hyödyntää erilaisia kehittämistyön menetelmiä ja tietää, millaista aineistoa niillä saadaan. Opiskelija osaa hakea oman alansa tutkimustietoa tietyn tehtävän ratkaisemiseksi. Opiskelija tunnistaa asiatyylisen tekstin ja osaa kiitettävällä tasolla tuottaa sitä omissa raporteissaan. Opiskelija sisäistää tutkimus- ja kehittämistyön eettiset periaatteet sekä ymmärtää, miksi niitä tarvitaan. Opiskelija on suoriutunut tehtävistä erinomaisesti ja tehnyt ne ajallaan.