Matkailupalvelujen tuotteistaminen ja markkinointi 1 (4 op)
Toteutuksen tunnus: LUT6014-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2020 - 31.10.2020
Ajoitus
07.01.2021 - 26.03.2021
Opintopistemäärä
4 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomikoulutus (PR)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Matkailun koulutus
Opettaja
- Tuula Ikonen
- Hanna Vienonen
Vastuuopettaja
Hanna Vienonen
Ryhmät
-
LUTNS20Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2020
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee palvelujen asiakaslähtöisen tuotteistamis- ja markkinointiosaamisen perusteet matkailualalla. Hän ymmärtää palvelutuotteen rakentumisen eri vaiheet huomioiden laatu, asiakkaan saama arvo ja elämyksellisyys matkailutuotteissa. Opiskelija tunnistaa matkailumarkkinoinnin sisäisiä ja ulkoisia tekijöitä. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen markkinoinnin sekä matkailupalvelun hinnoittelun periaatteet sekä laadun merkityksen markkinoinnin tukena.
Sisältö
Tuotekehitys matkailualalla. Elämyksellisyys, tuotepaketointi ja -räätälöinti, hinnoittelun perusteet, markkinointiympäristön perusteet sekä markkinoinnin kilpailukeinot.
Aika ja paikka
Wärtsilän kampus 7.1-26.3.2021
Opetusmenetelmät
Opintojakson teoriasisällössä paneudutaan tuotteistamisen ja markkinoinnin perusteisiin, turvallisuusasioihin ohjelmapalveluissa sekä projektiosaamiseen.
Opetusmenetelmät: luennot, yksilö- ja ryhmätehtävät, mahdolliset asiantuntijaluennot.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
50 h lähiopetus
20 h tehtävät
30 h itsenäinen opiskelu
8 h arviointi ja palaute
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytysti suoritetut tehtävät
Aktiivinen osallistuminen opetukseen
Aktiivinen osallistuminen opintojaksoilla osoitettuihin vierailuihin ja asiantuntijaluennoille