Siirry suoraan sisältöön

Matkailupalvelujen tuotteistaminen ja markkinointi 1 (4 op)

Toteutuksen tunnus: LUT6014-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2020 - 31.10.2020

Ajoitus

07.01.2021 - 26.03.2021

Opintopistemäärä

4 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Restonomikoulutus (PR)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Matkailun koulutus

Opettaja

  • Tuula Ikonen
  • Hanna Vienonen

Vastuuopettaja

Hanna Vienonen

Ryhmät

  • LUTNS20
    Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2020

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee palvelujen asiakaslähtöisen tuotteistamis- ja markkinointiosaamisen perusteet matkailualalla. Hän ymmärtää palvelutuotteen rakentumisen eri vaiheet huomioiden laatu, asiakkaan saama arvo ja elämyksellisyys matkailutuotteissa. Opiskelija tunnistaa matkailumarkkinoinnin sisäisiä ja ulkoisia tekijöitä. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen markkinoinnin sekä matkailupalvelun hinnoittelun periaatteet sekä laadun merkityksen markkinoinnin tukena.

Sisältö

Tuotekehitys matkailualalla. Elämyksellisyys, tuotepaketointi ja -räätälöinti, hinnoittelun perusteet, markkinointiympäristön perusteet sekä markkinoinnin kilpailukeinot.

Aika ja paikka

Wärtsilän kampus 7.1-26.3.2021

Opetusmenetelmät

Opintojakson teoriasisällössä paneudutaan tuotteistamisen ja markkinoinnin perusteisiin, turvallisuusasioihin ohjelmapalveluissa sekä projektiosaamiseen.

Opetusmenetelmät: luennot, yksilö- ja ryhmätehtävät, mahdolliset asiantuntijaluennot.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

50 h lähiopetus
20 h tehtävät
30 h itsenäinen opiskelu
8 h arviointi ja palaute

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytysti suoritetut tehtävät
Aktiivinen osallistuminen opetukseen
Aktiivinen osallistuminen opintojaksoilla osoitettuihin vierailuihin ja asiantuntijaluennoille