Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinointi matkailussa (5 op)

Toteutuksen tunnus: LUP7070-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

12.02.2022 - 31.05.2022

Ajoitus

12.04.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Restonomikoulutus (PR)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Paikat

12 - 80

Koulutus

  • Matkailun koulutus

Opettaja

  • Raija Ruusunen

Vastuuopettaja

Raija Ruusunen

Ryhmät

  • TOP21_22
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2021-2022
  • KAKK22
    Karelia, avoin, kaikki, kevät, 2022

Aika ja paikka

Verkko-opinnot, jotka opiskelija voi suorittaa itsenäisesti. Avoimen amk:n opiskelijoilla toteutusajankohta 12.4.-31.7. CampusOnline-toteutusajankohta 9.5.-31.7.

Oppimateriaalit

Verkosta löytyvä aineisto sekä asiantuntijavideot, joista osa on suomeksi ja osa englanniksi. Videoita ei ole tekstitetty.

Opetusmenetelmät

Opintojakson jälkeen opiskelija tietää, mitä digitaalisuus matkailutoimialalla tarkoittaa, mikä ohjaa Suomen matkailun digikehittämistä ja millaiset matkailun trendit vaikuttavat digimarkkinoinnin kehittämiseen. Opiskelija saa tietoa virtuaalimatkailusta, AR:n ja VR:n käytöstä sekä siitä, mikä puhuttaa tällä hetkellä matkailun digimarkkinoinnissa. Opintojakson jälkeen opiskelija osaa arvioida verkkosivujen toimivuutta sekä hyödyntää tarinallistamista matkailumarkkinoinnissa.
Opiskelun edellytyksenä on, että opiskelija hallitsee matkailun ja markkinoinnin peruskäsitteet.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopistettä opiskelijan itsenäistä opiskelua

Sisällön jaksotus

Opiskelija jaksottaa opintonsa oman aikatalunsa mukaan.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksolla ei ole ajastettuja palautuksia eikä tenttejä, vaan opiskelija jaksottaa oman opiskelunsa itse. Opinnot suoritetaan osio kerrallaan siten, että ensimmäisen suorituksen jälkeen avautuu seuraava osio.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson suorittaminen edellyttää kurssitehtävien hyväksyttyä suorittamista. Tehtävien arviointi on määritelty tehtäväkohtaisesti.

Hylätty (0)

Jos opiskelijan osaaminen ei täytä tyydyttävän tason kriteereitä tai jokin tehtävänpalautus puuttuu, opintosuoritus on hylätty. Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien hyväksyttyä suorittamista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija ymmärtää, mitä digitaalisuus matkailualalla tarkoittaa ja hahmottaa keskeisiä digimarkkinoinnin tehtäviä ja muotoja. Hän osoittaa hallitsevansa perustiedot siitä, mikä ohjaa Suomen matkailun digikehittämistä ja millaiset matkailun trendit vaikuttavat digimarkkinoinnin kehittämiseen. Opiskelija tietää, mitä AR, VR ja virtuaalimatkailu matkailussa tarkoittaa. Opiskleija pystyy kuvailemaan verkkosivujen toimivuutta sekä ymmärtää, miten tarinallistamista voi hyödyntää matkailumarkkinoinnissa.

Opiskelija tuottaa oppimistehtävät annettujen ohjeiden mukaisesti sekä palauttaa ne opintojakson aikana. Hän osaa arvioida omaa työskentelyään.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa määritellä, mitä digitaalisuus matkailualalla tarkoittaa ja tietää digimarkkinoinnin tehtäviä ja muotoja. Hän tietää, mikä ohjaa Suomen matkailun digikehittämistä ja millaiset matkailun trendit vaikuttavat digimarkkinoinnin kehittämiseen. Opiskelija ymmärtää AR:n, VR:n ja virtuaalimatkailun mahdollisuudet matkailussa sekä tietää, mikä puhuttaa tällä hetkellä matkailun digimarkkinoinnissa. Opiskelija pystyy arvioimaan verkkosivujen toimivuutta perustellusti sekä osaa hyödyntää tarinallistamista matkailumarkkinoinnissa.

Opiskelija tuottaa oppimistehtävät annettujen ohjeiden mukaisesti sekä palauttaa ne opintojakson aikana. Hän osaa soveltaa tehtävissä opintojakson aikana esille tulleita asioita. Opiskelija osaa arvioida omaa työskentelyään sekä tuotoksiaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää ja osaa hyödyntää digitaalisuutta matkailualalla ja digimarkkinoinnissa. Hän tietää ja pystyy analysoimaan, mikä ohjaa Suomen matkailun digikehittämistä ja millaiset matkailun trendit vaikuttavat digimarkkinoinnin kehittämiseen. Opiskelija tietää ja osaa soveltaa AR:n, VR:n ja virtuaalimatkailun tuomia mahdollisuuksia matkailussa sekä osallistuu asiantuntevasti matkailun digimarkkinoinnin keskusteluun. Opiskelija arvioi ja analysoi verkkosivujen toimivuutta kriittisesti ja perustellusti sekä hyödyntää tarinallistamista matkailumarkkinoinnissa asiantuntevasti ja luovasti.

Opiskelija tuottaa kriittisesti ja perustellusti materiaalia liittyen matkailun digimarkkinointiin soveltaen opintojaksolla esiin tulleita asioita. Hän tuottaa oppimistehtävät annettujen ohjeiden mukaisesti sekä palauttaa ne opintojakson aikana. Hän osaa arvioida kriittisesti tuottamaansa materiaalia sekä työskentelyään.