Aktiviteettimatkailutuotteen kehittäminen kansainvälisille markkinoille (5 op)
Toteutuksen tunnus: LUP7031-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2020 - 31.10.2020
Ajoitus
15.03.2021 - 31.07.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Restonomikoulutus (PR)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Matkailun koulutus
Opettaja
- Raija Ruusunen
- Keijo Koskinen
Vastuuopettaja
Keijo Koskinen
Ryhmät
-
TOP20_21Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2020-2021
Tavoitteet
Opiskelija pystyy hyödyntämään aiemmin oppimaansa matkailupalvelujen tuotteistamisen ja markkinoinnin suunnittelussa ja toteuttamisessa. Opiskelija tietää kansainvälisille markkinoille suunnatun palvelutuotteen laadulliset kriteerit.
Sisältö
Sovitun matkailupalvelun tuotteistaminen ideasta markkinoitavaksi tuotteeksi.
Opetusmenetelmät
Opiskelija tunnistaa erilaiset luontoon tukeutuvat ohjelmapalvelut osaksi matkailun kenttää. Opiskelija tietää eri luontoaktiviteettien vaatimat turvallisuus- ja laatukriteerit ja tiedostaa lajikohtaisten erityisvarusteiden merkityksen tuoteturvallisuudelle ja palvelun laadulle.
Opiskelija tietää kansainvälisille markkinoille suunnatun palvelutuotteen laadulliset kriteerit ja syventää osaamistaan arvioimalla kansainvälisillä markkinoilla tarjolla olevia matkailutuotteita sekä osallistumalla vastaavanlaisten tuotteiden suunnitteluun tiimissä.
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa luontoon tukeutuvia aktiviteettituotteita sekä pystyy kriittisesti arvioimaan tuotteiden toteutusta, niiden laatua ja kehittämistarpeita.
Sisältö:
- Perehtyminen Visit Finlandin kansainvälistymiskriteereihin ja matkailuyritysten kansainvälistymistyökaluihin
- Sovitun matkailupalvelun tuotteistaminen ideasta markkinoitavaksi tuotteeksi
- Osallistuminen kansallisten laatu- & turvallisuusohjeistojen mukaisen melontaretken tai muunlaisen aktiviteettiohjelman suunnitteluun ja toteutukseen
Arviointiasteikko
H-5