Oppimistavoitteet: Opiskelija * osaa viestiä tilanteen, kanavan ja muiden viestinnän osapuolten mukaisesti toimiessaan työ- tai muun yhteisön jäsenenä ja sen edustajana. * tietää mitä osa-alueita yhteisön tai yrityksen viestintään kuuluu ja mikä merkitys niillä on yhteisö- tai yrityskuvan (brändin) syntymisessä ja markkinoinnissa. * osaa käyttää erilaisia kanavia sekä ulkoisessa että sisäisessä viestinnässä. * osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisö- ja markkinointiviestintää monikanavaisesti. Keskeinen sisältö: * yhteisön tai yrityksen viestinnän perusteet: markkinointiviestintä, mediaviestintä, sidosryhmäviestintä * viestintäsuunnitelman laatiminen
Tarja Kupiainen
Lähiopetus
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Suomi
05.09.2022 - 18.11.2022
01.04.2022 - 05.09.2022
Tiina Simonen, Olli Haapiainen, Tarja Kupiainen
12 - 60
Matkailun koulutus
H-5
Opiskelija tunnistaa erilaisia viestinnän kohderyhmiä. tietää, mitä asioita viestintäsuunnitelma sisältää. tietää yritys- ja yhteisöviestinnän peruskäsitteet.
Opiskelija osaa mukauttaa viestintää erilaisten kohderyhmien tarpeitten mukaisesti. osaa laatia tiimityönä tarkoituksenmukaisen ja käyttökelpoisen viestintäsuunnitelman. osaa kirjoittaa selkeitä ja sujuvia yhteisön tai yrityksen viestintään liittyviä tekstejä.
Opiskelija osaa hyödyntää viestinnässä erilaisia ratkaisuja ja perustella valintojaan. osaa soveltaa teoreettista tietämystään yhteisö- ja yritysviestinnässä. kykenee hyödyntämään lähdeaineistoja kriittisesti.