Monimediainen yritys- ja yhteisöviestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: LUP7010-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2021 - 26.08.2021
Ajoitus
01.09.2021 - 31.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Restonomikoulutus (PR)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Matkailun koulutus
Opettaja
- Tarja Kupiainen
- Olli Haapiainen
- Tiina Simonen
Vastuuopettaja
Tarja Kupiainen
Ryhmät
-
LUTNS19Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2019
-
TOP21_22Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2021-2022
-
LUVNS19Medianomi (AMK), päivä, syksy, 2019
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa viestiä tilanteen, kanavan ja muiden viestinnän osapuolten mukaisesti toimiessaan työyhteisön jäsenenä ja sen edustajana
- tietää mitä osa-alueita yhteisön tai yrityksen viestintään kuuluu ja mikä merkitys niillä on yhteisö- tai yrityskuvan (brändin) syntymisessä ja tuotteen markkinoinnissa
- osaa käyttää erilaisia kanavia sekä ulkoisessa että sisäisessä viestinnässä
- osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisö- ja markkinointiviestintää monikanavaisesti
Sisältö
Yhteisön tai yrityksen viestinnän perusteet: markkinointiviestintä, mediaviestintä, digiajan viestintä, sidosryhmäviestintä, matkailuviestintä, viestintä- ja markkinointikampanjan suunnittelu, toteutuskelpoinen suunnitelma kampanjaksi, markkinointimateriaalin tuottaminen.
Aika ja paikka
05.09.2022 - 28.10.2022
Oppimateriaalit
Kirjalista on Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Oppimistavoitteet:
Opiskelija
* osaa viestiä tilanteen, kanavan ja muiden viestinnän osapuolten mukaisesti toimiessaan työ- tai muun yhteisön jäsenenä ja sen edustajana.
* tietää mitä osa-alueita yhteisön tai yrityksen viestintään kuuluu ja mikä merkitys niillä on yhteisö- tai yrityskuvan (brändin) syntymisessä ja markkinoinnissa.
* osaa käyttää erilaisia kanavia sekä ulkoisessa että sisäisessä viestinnässä.
* osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisö- ja markkinointiviestintää monikanavaisesti.
Keskeinen sisältö:
* yhteisön tai yrityksen viestinnän perusteet: markkinointiviestintä, mediaviestintä, sidosryhmäviestintä, matkailuviestintä
* viestintäsuunnitelman laatiminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija työtä yhteensä 133 tuntia
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointiperusteet:
Tuntitehtävät ja aktiivisuus tunneilla otetaan huomioon arvioinnissa.
Opintojakson suorittamiseen hyväksytysti tulee olla palautettuna seuraavat tehtävät:
Kirjareferaatti ja esitys
Markkinointiviestintäsuunnitelma ja esitys
Oppimispäiväkirja sisältäen koonnit vierailuista sekä itse- ja vertaisarvioinnin
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija
tunnistaa erilaisia viestinnän kohderyhmiä.
tietää, mitä asioita viestintäsuunnitelma sisältää.
tietää yritys- ja yhteisöviestinnän peruskäsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija
osaa mukauttaa viestintää erilaisten kohderyhmien tarpeitten mukaisesti.
osaa laatia tiimityönä tarkoituksenmukaisen ja käyttökelpoisen viestintäsuunnitelman.
osaa kirjoittaa selkeitä ja sujuvia yhteisön tai yrityksen viestintään liittyviä tekstejä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
osaa hyödyntää viestinnässä erilaisia ratkaisuja ja perustella valintojaan.
osaa soveltaa teoreettista tietämystään yhteisö- ja yritysviestinnässä.
kykenee hyödyntämään lähdeaineistoja kriittisesti.