Siirry suoraan sisältöön

Monimediainen yritys- ja yhteisöviestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: LUP7010-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.04.2021 - 26.08.2021

Ajoitus

01.09.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Restonomikoulutus (PR)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Matkailun koulutus

Opettaja

  • Tarja Kupiainen
  • Olli Haapiainen
  • Tiina Simonen

Vastuuopettaja

Tarja Kupiainen

Ryhmät

  • LUTNS19
    Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2019
  • TOP21_22
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2021-2022
  • LUVNS19
    Medianomi (AMK), päivä, syksy, 2019

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa viestiä tilanteen, kanavan ja muiden viestinnän osapuolten mukaisesti toimiessaan työyhteisön jäsenenä ja sen edustajana
- tietää mitä osa-alueita yhteisön tai yrityksen viestintään kuuluu ja mikä merkitys niillä on yhteisö- tai yrityskuvan (brändin) syntymisessä ja tuotteen markkinoinnissa
- osaa käyttää erilaisia kanavia sekä ulkoisessa että sisäisessä viestinnässä
- osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisö- ja markkinointiviestintää monikanavaisesti

Sisältö

Yhteisön tai yrityksen viestinnän perusteet: markkinointiviestintä, mediaviestintä, digiajan viestintä, sidosryhmäviestintä, matkailuviestintä, viestintä- ja markkinointikampanjan suunnittelu, toteutuskelpoinen suunnitelma kampanjaksi, markkinointimateriaalin tuottaminen.

Aika ja paikka

05.09.2022 - 28.10.2022

Oppimateriaalit

Kirjalista on Moodlessa.

Opetusmenetelmät

Oppimistavoitteet:

Opiskelija

* osaa viestiä tilanteen, kanavan ja muiden viestinnän osapuolten mukaisesti toimiessaan työ- tai muun yhteisön jäsenenä ja sen edustajana.
* tietää mitä osa-alueita yhteisön tai yrityksen viestintään kuuluu ja mikä merkitys niillä on yhteisö- tai yrityskuvan (brändin) syntymisessä ja markkinoinnissa.
* osaa käyttää erilaisia kanavia sekä ulkoisessa että sisäisessä viestinnässä.
* osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisö- ja markkinointiviestintää monikanavaisesti.

Keskeinen sisältö:

* yhteisön tai yrityksen viestinnän perusteet: markkinointiviestintä, mediaviestintä, sidosryhmäviestintä, matkailuviestintä
* viestintäsuunnitelman laatiminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija työtä yhteensä 133 tuntia

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointiperusteet:

Tuntitehtävät ja aktiivisuus tunneilla otetaan huomioon arvioinnissa.

Opintojakson suorittamiseen hyväksytysti tulee olla palautettuna seuraavat tehtävät:

Kirjareferaatti ja esitys
Markkinointiviestintäsuunnitelma ja esitys
Oppimispäiväkirja sisältäen koonnit vierailuista sekä itse- ja vertaisarvioinnin

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija

tunnistaa erilaisia viestinnän kohderyhmiä.
tietää, mitä asioita viestintäsuunnitelma sisältää.
tietää yritys- ja yhteisöviestinnän peruskäsitteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija

osaa mukauttaa viestintää erilaisten kohderyhmien tarpeitten mukaisesti.
osaa laatia tiimityönä tarkoituksenmukaisen ja käyttökelpoisen viestintäsuunnitelman.
osaa kirjoittaa selkeitä ja sujuvia yhteisön tai yrityksen viestintään liittyviä tekstejä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija

osaa hyödyntää viestinnässä erilaisia ratkaisuja ja perustella valintojaan.
osaa soveltaa teoreettista tietämystään yhteisö- ja yritysviestinnässä.
kykenee hyödyntämään lähdeaineistoja kriittisesti.