Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinoinnin perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: LTP7225-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.04.2021 - 30.04.2021

Ajoitus

04.10.2021 - 15.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 20

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Lotta Lilja

Vastuuopettaja

Lotta Lilja

Ryhmät

  • TOP21_22
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2021-2022

Tavoitteet

Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys digitalisaation vaikutuksista ja mahdollisuuksista yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Opiskelija ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.

Sisältö

1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?

Opetusmenetelmät

Opiskelu tapahtuu itsenäisesti verkko-opintoina. Materiaaleihin kuuluu luentotallenteita, podcasteja, videoita sekä luettavaa materiaalia. Jokaisen moduulin aikana tehdään tehtävä. Opinnoista tehdään oppimispäiväkirja.

Laskennallinen työaika on noin 130 tuntia opiskelijan työtä.

Suositeltava etenemistahti on noin 1 moduuli / viikko, jolloin opintojakson voi suorittaa 5-6 viikon aikana. Opiskelija voi suorittaa opinnot omassa tahdissaan.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty:
Opiskelija on suorittanut hyväksytysti opintojakson tehtävät ja palauttanut oppimispäiväkirjan. Oppimispäiväkirjassa opiskelija käsittelee monipuolisesti ja opintojakson materiaaleja, osoittaa kriittistä ajattelua ja liittää uutta tietoa aikaisempiin kokemuksiinsa. Opiskelija käsittelee oppimaansa monipuolisesti ja havainnoi arki- tai työkokemuksiaan osana oppimista.

Hylätty:
Tehtävien suorituksia puuttuu tai oppimispäiväkirja ei täytä vaatimuksia.

Esitietovaatimukset

Lähtötasovaatimuksena on markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot.