Digimarkkinoinnin perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTP7225-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2020 - 30.04.2020
Ajoitus
01.11.2020 - 31.01.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Ryhmät
-
TOP20_21Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2020-2021
Tavoitteet
Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys digitalisaation vaikutuksista ja mahdollisuuksista yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Opiskelija ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.
Sisältö
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?
Aika ja paikka
Verkkototeutus: Verkkotapaamisia ja itsenäistä opiskelua.
Verkkoluennot Collaboratessa tiistaisin 3.11.-15.12.2020 klo 16.15-17.45.
Aktiivinen osallistuminen luennoille on osa tärkeä osa kurssin suorittamista.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan toteutuksen alussa.
Opetusmenetelmät
Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys siitä, miten digitalisaatio vaikuttaa yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin ja mitä digitalisaation avulla voi saada aikaan. Opiskelija osaa asettaa tavoitteet markkinoinnille ja ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija osaa määritellä asiakaspersoonat ja ymmärtää miten valitaan kanavat ja viestit asiakkaan digitaalisen ostopolun eri vaiheisiin.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op vastaa n 133 h opiskelijan työtä.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointiperusteet esitellään opintojaksolla.
Esitietovaatimukset
Lähtötasovaatimuksena on markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot.