Exhibitions, Shows and Fairs (3 op)
Toteutuksen tunnus: LTP7049-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2021 - 30.04.2021
Ajoitus
18.10.2021 - 18.12.2021
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Olli Hatakka
Vastuuopettaja
Olli Hatakka
Ryhmät
-
TOP21_22Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2021-2022
-
LTLNS19MTradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2019, markkinointi
-
LTLAS19Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2019
Tavoitteet
Tutustuttaa osallistujat erilaisiin lähestymistapoihin messujen ja näyttelyjen toimialan merkityksen ymmärtämiseksi hyödyntämällä yhdistelmää asiaankuuluvia lähestymistapoja, joita markkinoinnissa, viestinnässä, myynninedistämisessä, logistiikassa samoin kuin vastaavissa sosiaalisissa ja taloudellisissa lähestymistavoissa käytetään. Seminaarit ja luennot antavat osallistujille otollisen alustan käytännöllisten tietojen hankkimiselle kokonaisuudessaan menestyksekkäiden messujen ja näyttelyjen valmistelua ja toteuttamista varten valituilla vaihtelevilla toimialoilla.
Sisältö
Messujen ja näyttelyiden ominaisuudet ja merkitys: Messujen ja näyttelyiden historiallinen kehitys, messujen ja näyttelyiden suhde talouteen, olennaiset asiat messujen ja näyttelyjen toimialalla.Messut ja näyttelyt viestinnän välineenä kuluttajien, liikekumppanien ja yleisön suuntaan: Messut ja näyttelyt suhteessa viestintään, mainostamiseen, suhdetoimintaan (PR) ja myynninedistämiseen, sekä asiakassuhteiden hallintaan.Messut ja näyttelyt maailmanlaajuisesti: Nykyisiä kehityssuuntia messuilla ja näyttelyissä; merkittävät globaalit messut ja näyttelytapahtumat; messu-, näyttely- ja kongressiturismi.Messujen ja näyttelyiden suunnittelu: messujen ja näyttelyiden tavoitteet, asiaankuuluvien messu- ja näyttelytapahtumien valitseminen, budjettien asettaminen, osallistuminen, kunkin prosessin valmisteleva vaihe (sopimusten tekeminen messu- ja näyttelyalueiden kanssa, kumppanien informoiminen, ulkoistaminen ja yleiset saumattoman yhteydenpidon toimet).Messujen ja näyttelyjen logistiikka: materiaalisten ja immateriaalisten virtojen hallinta; logistiset tekijät (saatavuus, etäisyys, infrastruktuuri ja logistinen yleistuki), käänteinen logistiikka (melulle altistuminen, jätehuolto ja tapahtuman ajoituksen kokonaishallinta).parhaat käytännöt tapahtuman ohjaamisessa ja ajoittamisessa.Yrityksen identiteetti: yritysfilosofia; yrityssuunnittelu; yrityskulttuuri; yritysviestintä; yrityksen tuote; yrityskuva.Menestyksen tekijöitä osallistumisessa messuille ja näyttelyihin:henkilöstöresurssit, tietovirrat, materiaalivirrat ja -arvot, viestintä vierailijoiden kanssa; henkilökohtaiset esitystaidot; kriisin- ja riskienhallinta.Seuranta - messujen ja näyttelyiden arviointi: tehokkaat osallistujien tarkkailumenetelmät; tehokas kilpailijoiden osallistumisen ja/tai vaikutusten arviointi; uusien trendien analysointi; seuranta = uusien projektien aloittaminen.
Arviointiasteikko
H-5