Siirry suoraan sisältöön

Exhibitions, Shows and Fairs (3 op)

Toteutuksen tunnus: LTP7049-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.04.2021 - 30.04.2021

Ajoitus

18.10.2021 - 18.12.2021

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Olli Hatakka

Vastuuopettaja

Olli Hatakka

Ryhmät

  • TOP21_22
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2021-2022
  • LTLNS19M
    Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2019, markkinointi
  • LTLAS19
    Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2019

Tavoitteet

Tutustuttaa osallistujat erilaisiin lähestymistapoihin messujen ja näyttelyjen toimialan merkityksen ymmärtämiseksi hyödyntämällä yhdistelmää asiaankuuluvia lähestymistapoja, joita markkinoinnissa, viestinnässä, myynninedistämisessä, logistiikassa samoin kuin vastaavissa sosiaalisissa ja taloudellisissa lähestymistavoissa käytetään. Seminaarit ja luennot antavat osallistujille otollisen alustan käytännöllisten tietojen hankkimiselle kokonaisuudessaan menestyksekkäiden messujen ja näyttelyjen valmistelua ja toteuttamista varten valituilla vaihtelevilla toimialoilla.

Sisältö

Messujen ja näyttelyiden ominaisuudet ja merkitys: Messujen ja näyttelyiden historiallinen kehitys, messujen ja näyttelyiden suhde talouteen, olennaiset asiat messujen ja näyttelyjen toimialalla.Messut ja näyttelyt viestinnän välineenä kuluttajien, liikekumppanien ja yleisön suuntaan: Messut ja näyttelyt suhteessa viestintään, mainostamiseen, suhdetoimintaan (PR) ja myynninedistämiseen, sekä asiakassuhteiden hallintaan.Messut ja näyttelyt maailmanlaajuisesti: Nykyisiä kehityssuuntia messuilla ja näyttelyissä; merkittävät globaalit messut ja näyttelytapahtumat; messu-, näyttely- ja kongressiturismi.Messujen ja näyttelyiden suunnittelu: messujen ja näyttelyiden tavoitteet, asiaankuuluvien messu- ja näyttelytapahtumien valitseminen, budjettien asettaminen, osallistuminen, kunkin prosessin valmisteleva vaihe (sopimusten tekeminen messu- ja näyttelyalueiden kanssa, kumppanien informoiminen, ulkoistaminen ja yleiset saumattoman yhteydenpidon toimet).Messujen ja näyttelyjen logistiikka: materiaalisten ja immateriaalisten virtojen hallinta; logistiset tekijät (saatavuus, etäisyys, infrastruktuuri ja logistinen yleistuki), käänteinen logistiikka (melulle altistuminen, jätehuolto ja tapahtuman ajoituksen kokonaishallinta).parhaat käytännöt tapahtuman ohjaamisessa ja ajoittamisessa.Yrityksen identiteetti: yritysfilosofia; yrityssuunnittelu; yrityskulttuuri; yritysviestintä; yrityksen tuote; yrityskuva.Menestyksen tekijöitä osallistumisessa messuille ja näyttelyihin:henkilöstöresurssit, tietovirrat, materiaalivirrat ja -arvot, viestintä vierailijoiden kanssa; henkilökohtaiset esitystaidot; kriisin- ja riskienhallinta.Seuranta - messujen ja näyttelyiden arviointi: tehokkaat osallistujien tarkkailumenetelmät; tehokas kilpailijoiden osallistumisen ja/tai vaikutusten arviointi; uusien trendien analysointi; seuranta = uusien projektien aloittaminen.

Arviointiasteikko

H-5