Markkinoinnin projektityö (4 op)
Toteutuksen tunnus: LTP7048-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2021 - 30.04.2021
Ajoitus
18.10.2021 - 18.12.2021
Opintopistemäärä
4 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
25 % Lähiopetus, 75 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Ryhmät
-
TOP21_22Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2021-2022
-
LTLNS19MTradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2019, markkinointi
-
LTLAS19Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2019
Tavoitteet
Opiskelijaosaa tunnistaa organisaation markkinointiin liittyvät kehittämistarpeetpystyy tuottamaan selvityksiä ja ratkaisuvaihtoehtoja organisaation kehittämistarpeisiin ryhmässäpystyy ottamaan vastuun projektin hallintaan liittyvistä tehtäväalueista
Sisältö
SisältöKehittämisprojektin toteutus:kehittämishankkeen rajaus, projekti- ja/ tai tutkimussuunnitelman laadinta, tutkimusraportin ja projektin loppuraportin laadinta sekä ohjausryhmän ohjauksen hyödyntäminen.
Aika ja paikka
Luennot ja ohjaus:
8 * 1,5 h (kerran viikossa)
Itsenäistä työskentelyaikaa:
8 * 4 h (ryhmätöiden edistämiseen, mahdollisuus myös ohjaukseen näinä aikoina)
Oppimateriaalit
Annetaan opintojaksolla / Moodelssa
Opetusmenetelmät
Opiskelija:
osaa tunnistaa organisaation markkinointiin liittyvät kehittämistarpeet
pystyy tuottamaan selvityksiä ja ratkaisuvaihtoehtoja organisaation kehittämistarpeisiin ryhmässä
pystyy ottamaan vastuun projektin hallintaan liittyvistä tehtäväalueista
Sisältö:
Kehittämisprojektin toteutus: kehittämishankkeen rajaus, projekti- ja/ tai tutkimussuunnitelman laadinta, tutkimusraportin ja projektin loppuraportin laadinta sekä ohjausryhmän ohjauksen hyödyntäminen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toimeksiannot tulevat lähiseudun yrityksistä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Voit tehdä oman projektityön itsenäisesti Moodlen ohjeiden mukaan.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
4 opintopistettä vastaa 107 h opiskelijatyötä. Yhteensä 16 oppituntia luentoja, lisäksi ohjaukselle on varattu 32 h ja loppu on ryhmätyöskentelyä.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arvosana koostuu projektisuunnitelmasta, projektin aikaisesta toiminnasta (suunnitelman toteuttaminen, ohjausryhmätyöskentely), projektin valmiista raportista ja siihen liittyvästä materiaalista sekä itse- ja vertaisarvioinnista.
Projektisuunnitelmassa arvioidaan suunnitelman tarkoituksenmukaisuutta ja realistisuutta.
Projektityön aikasessa toiminnassa arvioidaan projektin suunnitelmallista toteutusta, kommunikaatiota ja työnjakoa.
Raportissa arvioidaan sisältöä ja huolellista ja jäsenneltyä rakennetta ja kieliasua.
Itse- ja vertaisarviossa huomimoidaan asenne, osallistumisaktiivisuus, ryhmätyöskentely, yhteisen aikataulun noudattaminen, vastuun kantaminen omasta sekä ryhmätyöstä.
Hylätty (0)
Projektisuunnitelmassa ja projektityöskentelyssä on vakavia puutteita.
Esitetyt ratkaisut eivät tuota uusia näkökulmia tai eivät vastaa toimeksiannon tarpeita. Raportti on puutteellinen. Tehtävä on palautettu yli 2 viikkoa myöhässä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelijan laatimassa projektisuunnitelmassa ja aikataulussa on puutteita. Ryhmässä työsktelemisessä on haasteita. .
Opiskelija tuottaa ratkaisuja käsillä olevaan ongelmaan ja soveltaa valituissa toimenpiteissä markkinoinnin tietopohjaansa. Ehdotetut toteutustavat ja ratkaisut ovat tavanomaisia ja/tai eivät sovellu käytäntöön.
Raportinnissa on puutteita. Opiskelija arvioi omaa ja ryhmän tuottamaa materiaalia sekä työskentelyä, mutta perustelut ontuvat. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman aikatauluineen ja toteuttaa projektin suunnitelman mukaan. Hän osaa toimia ryhmässä edistäen yhteistä tavoitetta ja hyödyntää ohjausryhmää.
Opiskelija osaa tuottaa hyviä ratkaisuja käsillä olevaan ongelmaan ja yhdistelee aikaisempaa osaamistaan uudessa tilanteessa. Hän soveltaa valituissa toimenpiteissä markkinoinnin tietopohjaansa. Hän osaa arvioida kriittisesti ja perustellusti erilaisia toteutustapoja ja ratkaisuja ja niiden soveltuvuutta käytäntöön.
Opiskelija osaa tuottaa jäsennellyn ja muotovaatimukset täyttävän raportin projektistaan. Hän osaa arvioida omaa ja ryhmän tuottamaa materiaalia sekä työskentelyä kriittisesti sekä perustellusti. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa asettaa projektille realistiset tavoitteet sekä suunnitella ja toteuttaa projektin hallitusti alusta loppuun. Hän osaa laatia projektisuunnitelman aikatauluineen ja toteuttaa projektin suunnitelman mukaan. Hän osaa toimia ryhmässä edistäen yhteistä tavoitetta ja hyödyntää ohjausryhmää.
Opiskelija osaa tuottaa laadukkaita ratkaisuja käsillä olevaan ongelmaan ja yhdistellä aikaisempaa osaamistaan uudessa tilanteessa. Hän soveltaa valituissa toimenpiteissä kokonaisvaltaisesti markkinoinnin tietopohjaansa asiakkaan (toimeksiantajan) hyväksi. Hän osaa arvioida kriittisesti ja perustellusti erilaisia toteutustapoja ja ratkaisuja ja niiden soveltuvuutta käytäntöön.
Opiskelija osaa tuottaa jäsennellyn, kieliasullisesti erinomaisen ja muotovaatimukset täyttävän raportin projektistaan. Hän osaa arvioida omaa ja ryhmän tuottamaa materiaalia sekä työskentelyä kriittisesti sekä perustellusti. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa.