•     Markkinointioikeus LTP7047-3002 01.11.2021-18.12.2021  4 op  (TOP21_22, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija:
    - tietää keskeisen markkinointiin liittyvän lainsäädännön ja viranomaisohjeet
    - pystyy hankkimaan oikeudellista tietoa monesta eri lähteestä
    - pystyy tuottamaan asianmukaisia raportteja ja suullisia esityksiä
    - osaa soveltaa opittuja tietoja markkinoinnissa esiintyviin käytännön tilanteisiin
    - ymmärtää hyvän tavan mukaisuuden merkityksen markkinoinnissa
    - osaa arvioida markkinoinnin lainmukaisuutta itsenäisesti
    Sisältö
    1. Tuotteiden ja palveluiden markkinointiin liittyvät säännökset ja viranomaisohjeet
    2. Tavaramerkki ja mallisuoja markkinoinnissa
    3. Markkinoijan tekijänoikeus
    4. Hyvän tavan mukainen markkinointi
    5. Tietosuoja markkinoinnissa
    6. Erityisten tuotteiden markkinointi

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Opintojakson suorittaminen perustuu pääsääntöisesti erilaisten pari- ja ryhmätöiden laatimiseen ja niiden esittämiseen.

    Vastuuhenkilö

    Atte Korte

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Enkovaara, Anna-Liisa: Rohto - tutkittua tietoa luontaistuotteista Haarmann, Pirkko-Liisa: Immateriaalioikeus Hakkarainen, Pekka: Tupakka: nautinnosta ongelmaksi Harmaala, Minna-Maari: Yritysvastuu ja menestyvä liiketoiminta Innanen, Antti: Brändin suoja Koho, Teemu: Lapset ja markkinointi - ohjeita vastuulliseen markkinointiviestintään Korpi, Teemu: Älä keskeytä mua! Markkinointi sosiaalisessa mediassa Liappis, Hanna: Menesty yritysvastuulla. Käsikirja kokonaisuuteen Majaniemi, Sirpa: Kuluttajamarkkinoinnin käsikirja Nyblin, Klaus: Lääkelainsäädännön käsikirja Oesch, Rainer: Mallioikeus: muotoilun suoja Paloranta, Paula: Markkinoinnin etiikka käytännössä Paloranta, Paula: Markkinointioikeus käytännössä Peltonen, Matti: Alkoholin vuosisata - Suomalaisten alkoholiolojen käänteet Pesonen, Pirkko: Viestinnän lait Saine, Marianne: Kuluttajamarkkinoinnin opas : lakipykälät käytännössä Salmenkivi, Sami: Yhteisöllinen media ja muuttuva markkinointi Tchernych, Tarja: Mainostajan tekijänoikeusopas Tuominen, Markku: Mainostajan tavaramerkkiopas Tyrkkö, Maarit: Tupakka

    Toteutustapa

    Lähiopetus

    Toimipiste

    Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Opintojaksolla ei ole tenttiä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    01.11.2021 - 18.12.2021

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    - Luennot ja harjoitukset 18 tuntia - Itsenäistä työskentelyä 90 tuntia

    Ilmoittautumisaika

    01.04.2021 - 30.04.2021

    Ryhmä
    • TOP21_22
    • LTLNS19M
    • LTLAS19
    Arviointikriteerit

    Arviointiperusteet ilmoitetaan opintojakson alussa.

    Opettaja

    Atte Korte

    Paikkoja

    20 - 40

    Lisätietoja opiskelijalle

    Opintojakson oppitunneilla on oltava läsnä ja poissaolot tulee korvata.

    Koulutusohjelma

    Liiketalouden koulutus

    Arviointiasteikko

    H-5