Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuudenhallinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: LTP7043-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2020 - 31.10.2020

Ajoitus

15.03.2021 - 31.05.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Ulla Kärnä

Vastuuopettaja

Ulla Kärnä

Ryhmät

  • TOP20_21
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2020-2021
  • LTLNS19M
    Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2019, markkinointi
  • LTLAS19
    Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2019

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää asiakkuuksien ja asiakaslähtöisyyden merkityksen organisaatiolle. Hän hallitsee asiakastyytyväisyyteen ja -kokemukseen pohjautuvan johtamisen periaatteet. Opiskelija tuntee asiakkuusajattelun peruskäsitteet ja saa valmiuksia luoda ja ylläpitää yrityksen asiakassuhteita.

Sisältö

Asiakastyytyväisyyden ja -kokemusten johtaminen, Asiakkuuden elinkaari, asiakkuuden talous, asiakkuusstrategiat, CRM

Opetusmenetelmät

Tavoitteet:
Opiskelija ymmärtää ja hallitsee asiakastyytyväisyyteen pohjautuvan johtamisen periaatteet. Opiskelija tuntee asiakkuusajattelun peruskäsitteet ja saa valmiuksia luoda ja ylläpitää yrityksen asiakassuhteita.
Keskeiset käsitteet:
Asiakastyytyväisyyden kuunteleminen, asiakastyytyväisyysjohtaminen, asiakkuusajattelun viitekehys, asiakkuuden elinkaari, asiakkuuden talous, asiakkuusstrategiat ja asiakkuusohjelmat.

Opiskelijat laativat tiimissä asiakkuuksien kehittämisen projektityön toimeksiantajayritykselle.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojaksolla laaditaan tiimissä projektityö toimeksiantajayritykselle.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

133 h/opiskelija

Arviointiasteikko

H-5