•     Markkinoinnilla menestykseen LTP7037-3003 10.01.2022-29.05.2022  5 op  (TOP21_22) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen yrityksen menestystekijänä. Hän tietää perusasiat markkinointikonseptista, henkilökohtaisesta myyntityöstä ja asiakaskokemuksesta. Hän osaa soveltaa erityisesti pienyrityksen näkökulmasta keskeisimpiä markkinoinnin oppeja.
    Sisältö
    Markkinoinnin merkitys yrityksen menestystekijänä, markkinointikonsepti, asiakastarpeiden selvittäminen ja henkilökohtainen myyntityö, asiakaslähtöinen toiminta ja sen vaikutukset yrityksen asiakkuuksien syntymiseen, ylläpitämiseen ja kehittämiseen.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Virtuaalitoteutus. Opiskelija tekee itsenäisesti oppimistehtäviä ja laatii valitsemalleen yritykselle markkinoinnin kehittämistyön annetun ohjeistuksen mukaan.

    Vastuuhenkilö

    Ulla Kärnä

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Bergström Seija & Leppänen Arja 2011,tai uudempi: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita Helsinki. Täydentävänä lukemisena: Storbacka Kaj & Lehtinen Jarmo R. 1999: Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkaiden armoilla, WSOY Porvoo. Muu materiaali Moodle-oppimisympäristössä.

    Toteutustapa

    Etäopetus

    Toimipiste

    Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    opintojaksolla ei ole tenttiä

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    10.01.2022 - 29.05.2022

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Opintojakson ohjeistukseen tutustuminen ja oppimistehtävät 50 h, itsenäinen työskentely 41 h, oppimateriaaleihin tutustuminen 42 h, yhteensä 133h

    Ilmoittautumisaika

    01.10.2021 - 02.01.2022

    Aikataulu

    opiskelija voi rytmittää opiskelunsa itsenäisesti noudattaen kuitenkin oppimistehtävien palautusajankohtaa

    Ryhmä
    • TOP21_22
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Oppimistehtävät, itsenäinen työskentely ohjeistuksen mukaan

    Arviointikriteerit

    Arviointikriteerit esitellään opintojaksolla

    Opettaja

    Ulla Kärnä

    Paikkoja

    20 - 40

    Koulutusohjelma

    Liiketalouden koulutus

    T&K-osuus

    3 op

    Virtuaaliosuus

    5 op

    Arviointiasteikko

    H-5