Markkinoinnilla menestykseen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTP7037-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2020 - 31.10.2020
Ajoitus
15.03.2021 - 31.05.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ryhmät
-
TOP20_21Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2020-2021
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen yrityksen menestystekijänä. Hän tietää perusasiat markkinointikonseptista, henkilökohtaisesta myyntityöstä ja asiakaskokemuksesta. Hän osaa soveltaa erityisesti pienyrityksen näkökulmasta keskeisimpiä markkinoinnin oppeja.
Sisältö
Markkinoinnin merkitys yrityksen menestystekijänä, markkinointikonsepti, asiakastarpeiden selvittäminen ja henkilökohtainen myyntityö, asiakaslähtöinen toiminta ja sen vaikutukset yrityksen asiakkuuksien syntymiseen, ylläpitämiseen ja kehittämiseen.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan kokonaan virtuaalisesti. Oppimateriaali on Moodle-oppimisympäristössä.
Oppimateriaalit
Bergström Seija & Leppänen Arja 2011,tai uudempi: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita Helsinki.
Täydentävänä lukemisena: Storbacka Kaj & Lehtinen Jarmo R. 1999: Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkaiden armoilla, WSOY Porvoo.
Muu materiaali Moodle-oppimisympäristössä.
Opetusmenetelmät
Opiskelija laatii yksin tai pienessä ryhmässä valitsemalleen yritykselle markkinoinnin kehittämistyön ohjeistuksen mukaan.
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
opintojaksolla ei ole tenttiä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ac-opetusta ja -ohjaus 2 h, oppimistehtävät 50 h, itsenäinen työskentely 51 h, oppimateriaaleihin tutustuminen 30 h, yhteensä 133h
Arviointiasteikko
H-5