Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista. Keskeinen sisältö: Palvelujen erityispiirteet Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä. Palvelumuotoilu ja tarinallistaminen Palvelujen markkinointi eri näkökulmista Palvelujen laatu ja laadun johtaminen Opiskelu tapahtuu lähi- ja etäopetuksessa ja osaamisnäyttönä laadittava tehtävä tehdään pienryhmissä.
Ulla Kärnä
Lämsä A-M & Uusitalo O.(2012): Palvelujen markkinointi esimiestyön haasteena, Edita Prima Oy, Helsinki. Grönroos C. (2010): Palvelujen johtaminen ja markkinointi, WS Bookwell Oy, Juva. Lisämateriaali: Kaikki luennoitsijan materiaali Moodle- oppimisympäristössä
Etäopetus
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Suomi
09.01.2023 - 12.03.2023
01.10.2022 - 31.10.2022
Ulla Kärnä
20 - 50
Liiketalouden koulutus
2 op
2 op
H-5