•     Markkinoinnin suunnittelu LTL6028-3004 29.08.2022-31.12.2022  5 op  (LLAS21) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.
    Sisältö
    Markkinoinnin suunnittelun asema yrityksen suunnitteluprosessissa. Markkinoinnin suunnitteluprosessi. Markkinointisuunnitelman laatiminen. Markkinoinnin peruskilpailukeinojen syventäminen.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman. Opiskelija ymmärtää ja osaa hyödyntää seuraavia: - Markkinoinnin suunnittelun asema yrityksen suunnitteluprosessissa. - Markkinoinnin suunnitteluprosessin keskeiset periaatteet. - Markkinointisuunnitelman laatiminen ja siihen liittyvät keskeiset periaatteet. - Markkinoinnin peruskilpailukeinojen ja markkinoinnin suunnittelun välinen yhteys. Luennot (erillinen ohjelma lähipäivistä) ja omaehtoinen pienryhmätyöskentely. Ei tenttiä.

    Vastuuhenkilö

    Olli Hatakka

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Luennot, harjoitukset (jaettava oppimateriaali), sekä mahdollinen muu sähköinen materiaali ja kirjallisuus.

    Toteutustapa

    Etäopetus

    Työelämäyhteydet

    Sisältää työelämäyhteistyötä (markkinointisuunnitelman laadinta toimivalle yritykselle / tms. organisaatiolle).

    Toimipiste

    Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Opintojaksosta ei järjestetä tenttiä, mutta opintojakson aikana toteutetaan ja esitetään laaja markkinointisuunnitelma (pienryhmätyönä). Markkinointisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Voi sisältää KV-yhteyksiä.

    Ajoitus

    29.08.2022 - 31.12.2022

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Opiskelijalta edellytetään osallistumista luennoille ja muuhun lähiopetukseen, sekä erityisesti monimuotototeutuksessa omaehtoiseen markkinointisuunnitelman suunnitteluun, laadintaan ja esittämiseen. Ajankäyttö ja kuormitus kohtuullisia.

    Ilmoittautumisaika

    01.04.2022 - 30.04.2022

    Aikataulu

    Opintojakson alkupäässä lähinnä luentoja, loppupäässä luentoja ja aktiivista omaehtoista työskentelyä ja päätteeksi toteutetun markkinointisuunnitelman esittely muille osallistujille

    Ryhmä
    • LLAS21
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    AHOT-menettely (sovitaan tapauskohtaisesti vastuuopettajan kanssa).

    Arviointikriteerit

    Markkinointisuunnitelman raportin ja esityksen arviointi (pienryhmä). Oppimispäiväkirjan arviointi (henkilökohtainen), sekä lisäksi muu aktiivisuus ja osallistuminen opintojaksolle.

    Opettaja

    Olli Hatakka

    Paikkoja

    20 - 50

    Koulutusohjelma

    Liiketalouden koulutus

    T&K-osuus

    2 op

    Virtuaaliosuus

    3 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1

    Katso Karelia-ammattikorkeakoulun arviointikriteerit.

    Arviointikriteeri - arvosana 3

    Katso Karelia-ammattikorkeakoulun arviointikriteerit.

    Arviointikriteeri - arvosana 5

    Katso Karelia-ammattikorkeakoulun arviointikriteerit.