Markkinoinnin perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTL6009-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2020 - 30.09.2020
Ajoitus
31.08.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 90
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ryhmät
-
LTLNS20Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2020
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisen ja kokonaisvaltaisen markkinoinnin merkityksen liiketoiminnassa. Hän hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa hyödyntää niitä. Hän ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen ja segmentoinnin merkityksen liiketoiminnan suunnittelussa ja toteutuksessa.
Sisältö
Markkinoinnin ajattelutavat 4P, 4C ja 7P. Kuluttajakäyttäytymisen käsitteistö. Segmentointi. Asiakassuhdemarkkinointi.
Oppimateriaalit
Bergström & Leppänen. 2011 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita.Luennot ja luentomateriaaliOpiskelijoiden keskustelut, ryhmätyöt ym.
Opetusmenetelmät
Opintojakson suorituksiin kuuluu tentti ja tiimissä laadittava liiketoimintasuunnitelma. Tämä oppimistehtävä on yhteinen Liiketoiminta ja yrittäjyys-opintojakson kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yhteensä noin 133 h opiskelijan työtä. Lähiopiskelu luennot 8h, verkko-opetusta 10h, itsenäinen työskentely 54h, sisältäen ryhmätyöskentelyn, kirjallisuuteen/oppimateriaaliin perehtyminen 58 h, tentti 2h, arviointi ja palaute 1 h.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla pidetään tentti jakson loppuvaiheessa. Tentistä järjestetään kaksi uusintatenttiä.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tarkemmat arviointikriteerit ovat opintojakson Moodle-oppimisympäristössä.