Markkinoinnin perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTL6009-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2020 - 30.09.2020
Ajoitus
26.08.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ryhmät
-
LTLAS20Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2020
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisen ja kokonaisvaltaisen markkinoinnin merkityksen liiketoiminnassa. Hän hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa hyödyntää niitä. Hän ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen ja segmentoinnin merkityksen liiketoiminnan suunnittelussa ja toteutuksessa.
Sisältö
Markkinoinnin ajattelutavat 4P, 4C ja 7P. Kuluttajakäyttäytymisen käsitteistö. Segmentointi. Asiakassuhdemarkkinointi.
Oppimateriaalit
Bergström & Leppänen. 2011 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita.Luennot ja luentomateriaaliOpiskelijoiden keskustelut, ryhmätyöt ym.
Opetusmenetelmät
Opintojakson suorituksiin kuuluu tentti ja ryhmässä suoritettava oppimistehtävä. Tämä oppimistehtävä toteutetaan yhdessä Liiketoiminta ja yrittäjyys-opintojakson ryhmätehtävän kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yhteensä noin 133 h opiskelijan työtä. Lähiopiskelu luennot 8h, verkko-opetusta 10h, itsenäinen työskentely 54h, sisältäen ryhmätyöskentelyn, kirjallisuuteen/oppimateriaaliin perehtyminen 58 h, tentti 2h, arviointi ja palaute 1 h.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla pidetään tentti noin jakson keskivaiheessa. Tentistä järjestetään kaksi uusintatenttiä.
Tentti:
Uusintatentit:
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tarkemmat arviointikriteerit ovat opintojakson Moodle-oppimisympäristössä.