•     Tietohallinnon organisointi ja johtaminen LTD7026-LTA22M1 29.08.2022-16.12.2022  5 op  (LTDNS19) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelia
    - osaa kuvata yrityksen tietotekniikkaympäristön hallinnolliseen ylläpitoon liittyvät tehtävät
    - tietää tietohallinnon käsitteistön ja keskeiset standardit ja suositukset
    - osaa toimia erilaisissa tietohallinnon tehtävissä
    - osaa kuvata tietohallinnon prosesseja palvelun elinkaariajattelun (ITIL) näkökulmasta
    - tuntee tietohallintoon ja tietojenkäsittelyyn liittyvät keskeiset säädökset
    Sisältö
    Tietohallinnon perusteet
    Tietohallinnon tavoitteet ja tehtävät
    Tietohallinnon käsitteet ja standardit
    Tietohallinnon prosessien hallinta ja kehittäminen, elinkaariajattelu (ITIL)
    Tietohallintoa ja tietojenkäsittelyä koskeva lainsäädäntö

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Viikoittaiset oppitunnit pidetään verkossa ja nauhoitetaan. Niihin osallistuminen on toivottavaa, mutta ei pakollista. Kuhunkin opetuskertaan liittyy oppimistehtävä, "viikkoharjoitus". Oppimispäiväkirja Tentti

    Vastuuhenkilö

    Jyri Roihuvuo

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Oppimateriaali Moodlessa.

    Toteutustapa

    Etäopetus

    Toimipiste

    Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    29.08.2022 - 16.12.2022

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Viikoittaiset oppitunnit 30 h Oppimistehtävät 30 h Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen 30 h Itsenäinen opiskelu 40 h Tentti 4 h

    Ilmoittautumisaika

    01.04.2022 - 30.04.2022

    Ryhmä
    • LTDNS19
    Arviointikriteerit

    Arviointi perustuu tenttiin (40 %), oppimispäiväkirjaan (40 %) ja viikkoharjoituksiin (20 %). Tentti ja oppimispäiväkirja on suoritettava hyväksytysti.

    Opettaja

    Jyri Roihuvuo, Anitta Kurki

    Paikkoja

    20 - 60

    Koulutusohjelma

    Tietojenkäsittelyn koulutus

    Virtuaaliosuus

    5 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1

    Tyydyttävässä oppimispäiväkirjassa opiskelija on kirjoittanut oppimisestaan luettelo-maisesti ja pintapuolisesti. Aihealueesta on nostettu esille keskeisiä ilmiöitä, mutta se jää hahmottamatta selkeänä kokonaisuutena. Teksti on vahvasti referoivaa.

    Arviointikriteeri - arvosana 3

    Hyvässä oppimispäiväkirjassa opiskelija on arvioinut oppimistaan asiallisesti ja selkeästi. Päiväkirjasta ilmenee hyvä perehtyminen aihealueeseen. Keskeisiä ilmiöitä on esitelty ja kytketty toisiinsa suhteellisen kattavasti. Päiväkirjassa on paikoin esitetty kysymyksiä, pohdintoja ja havaintoja, mutta nämä eivät täysin kiinnity aihealueen käsitteisiin ja tutkimustuloksiin.

    Arviointikriteeri - arvosana 5

    Kiitettävässä oppimispäiväkirjassa opiskelija on kirjoittanut oppimisprosessistaan yksilöllisesti ja pohtivasti. Aihealueen keskeisimmät ilmiöt ja osa-alueet on kartoitettu johdonmukaisesti ja selkeästi, ja niiden välisiä yhteyksiä on arvioitu aktiivisesti. Omia valintoja, oivalluksia, kytkentöjä, havaintoja ja kysymyksiä on esitetty ja perusteltu lukijalle.