Efektiohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTD7016-LTA20M1
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2020 - 30.04.2020
Ajoitus
01.09.2020 - 01.11.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Anssi Gröhn
Vastuuopettaja
Anssi Gröhn
Ryhmät
-
LTDNS17Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2017
Tavoitteet
Tavoitteena ottaa haltuun menetelmät pelituntuman/tunnelman ja ulkoasun kehittämiseen visuaalisten efektien avulla.
Sisältö
Varjostinohjelmointi
Tweenausmenetelmät
Partikkelijärjestelmät ja niillä luotavat efektit
Jälkikäsittelyefektit
Valaistus
Opetusmenetelmät
Ymmärrät grafiikkaliukuhihnan toiminnan ja sen eri vaiheet
Ymmärrät miten grafiikkaliukuhihnan eri vaiheita voi ohjelmallisesti muuttaa
Osaat luoda HLSL-varjostinohjelmia
Ymmärrät materiaalien ja varjostinohjelmien keskinäisen suhteen
Ymmärrät mitä proseduraaliset tekstuurit ovat
Osaat luoda proseduraalisia tekstuureja
Osaat luoda ohjelmallisen tekstuurin materiaaliin
Ymmärrät mikä partikkelijärjestelmä on
Ymmärrät partikkelijärjestelmän eri vaiheet
Osaat luoda partikkelijärjestelmällä uskottavan sähköshokkiefektin
Osaat luoda partikkelijärjestelmällä uskottavan säde-efektin
Osaat luoda partikkelijärjestelmällä uskottavan kipinäefektin
Osaat luoda partikkelijärjestelmällä uskottavan tuliefektin
Osaat luoda decal-tekstuureita
Osaat luoda peilipinnan
Osaat luoda immersiivisen ympäristön skysphere / skybox-tekniikalla
Osaat vaihtaa tunnelmaa valaistuksen ja väritasapainon avulla
Osaat siirtää pelaajan huomiota syvyyssumennuksen avulla
Ymmärrät mitä tweenaus on
Osaat hyödyntää tweenausta
(lista tarkentuu kurssin alkuun mennessä)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
133h työtä yhteensä
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana määräytyy oppimistehtävistä saavutettavien pisteiden mukaan. Ohessa raja-arvot suhteessa kurssin maksimipisteisiin.
<30% => 0
>=30% => 1
>=44% => 2
>=58% => 3
>=72%=> 4
>=86% => 5
Esitietovaatimukset
Syventävä pelikehitys
C++-ohjelmointi
Matematiikkaa ohjelmoijille
Tai vastaavat tiedot ja taidot.