Siirry suoraan sisältöön

Kehittynyt pelien tekoäly (5 op)

Toteutuksen tunnus: LTD7015-LTA21M1

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.04.2021 - 30.04.2021

Ajoitus

30.08.2021 - 17.10.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • Seppo Nevalainen

Vastuuopettaja

Seppo Nevalainen

Ryhmät

  • LTDNS18A
    Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2018, ryhmä A, Peliohjelmointi ja sovellusarkkitehtuurit

Tavoitteet

- Osaat hyödyntää pelitekoälyn visualisointi- ja debuggausmenetelmiä osana pelitekoälyn käytännön sovellutusta.
- Ymmärrät hyötylaskentapohjaisen ei-pelaajahahmon päättelyn toimintaperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta
- Osaat hyödyntää havaitsemista ja ympäristödatan keräämistä osana tekoälyn toimintaa.
- Osaat suunnitella pelitekoälyn kokonaisarkkitehtuurin sen eri osa-alueiden yhdistelemisen kautta.

Sisältö

Kurssilla tutustutaan pelitekoälyn visualisointi- ja debuggausmenetelmiin, pelitekoälyn havaitsemiseen ja ympäristödatan hyödyntämiseen, erilaisiin kehittyneisiin reitinhakutekniikoihin, sekä tekoälyhahmon päättelyn toteuttamiseen hyötylaskelmien avulla. Kyseiset tarkasteltavat tekniikat toteutetaan myös osana peliprojektia.

Arviointiasteikko

H-5