•     Pelikehityksen perusteet LTD7012-3002 29.08.2022-23.10.2022  5 op  (DTNS21) +-
    Osaamistavoitteet
    - Osaat hyödyntää pelimoottoria peliprojektin toteuttamisessa.
    - Tunnet pelien keskeiset GUI-elementit ja osaat toteuttaa niitä pelimoottorin avulla.
    - Tunnistat erilaiset pelikehityksessä käytettävät assetit..
    - Osaat toteuttaa 2D-pelihahmon pelimoottorin avulla.
    - Osaat ohjelmoida visuaalisen skriptauksen avulla toiminnallisuuden yksinkertaiselle 2D-pelille.
    - Tunnistat eri pääpeligenret ja niiden keskeiset alagenret.
    - Tunnistat peliohjelmoijan rooliin kuuluvat tarkemmat alaroolit.
    - Osaat käsitellä ääniassetteja pelimoottorin avulla.
    - Tunnistat erilaiset pelin kohdealustat.
    - Tiedät mitä pelillistäminen tarkoittaa.
    - Tunnistat pelisuunnittelun eri menetelmiä.
    - Osaat luoda pelikenttiä pelimoottorin avulla.
    - Tiedät, kuinka eri pelikehitysprosessin vaiheet ajoittuvat suhteessa toisiinsa.
    - Pystyt hyödyntämään versionhallintaa peliprojektisi säilyttämiseen ja varmuuskopiointiin.
    - Osaat luoda peliobjekteja valmiista ja tuoduista asseteista pelimoottorissa.
    Sisältö
    - Pelisuunnittelu
    - 2D-pelin toteuttaminen
    - Visuaalinen skriptaus
    - Pelimoottorin käyttö

    Vastuuhenkilö

    Seppo Nevalainen

    Toteutustapa

    Lähiopetus

    Toimipiste

    Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    29.08.2022 - 23.10.2022

    Ilmoittautumisaika

    01.04.2022 - 30.04.2022

    Ryhmä
    • DTNS21
    Opettaja

    Seppo Nevalainen

    Paikkoja

    10 - 70

    Koulutusohjelma

    Tietojenkäsittelyn koulutus

    Arviointiasteikko

    H-5