Osaat hyödyntää Gameplay Frameworkin eri luokkia ohjelmoinnissa oikeaoppisesti Osaat hyödyntää UE4:n lokimekanismia C++-koodissa Osaat luoda C++-kieltä käyttäen Character-tyyppisen oman pelihahmon peliin Osaat luoda kenttiä graafisten assettien avulla Osaat luoda pelistä buildit ja merkitä ne tunnistettavasti Osaat luoda toiminnallisia riippuvuuksia eri actoreiden välille Osaat ohjelmoida C++:lla Actorin Osaat ohjelmoida C++:lla Actoreille toiminnallisuutta Osaat muodostaa C++:lla toteutusta Actor-luokasta Blueprintin laajentaen sen ominaisuuksia Osaat ohjelmoida C++:lla Actoreille komponentteja Osaat ohjelmoida C++:lla komponenteille toiminnallisuutta Osaat hakea C++:lla actoreiden komponentteja ja asettaa niiden ominaisuuksia Osaat tuottaa C++:lla luotuun Actoriin editorista muokattavia ominaisuuksia Osaat tuottaa C++:lla luotuun komponettiin editorista muokattavia ominaisuuksia Osaat suunnitella ajallisesti erilaisia vaihtoehtoja kentässä etenemiselle Osaat suunnitella ja toteuttaa puzzle-mekaniikan kytkimien avulla Osaat toteuttaa aloitus- ja suorituksenaikaisen valikon peliprojektiin Osaat toteuttaa kenttiä suunnitelman mukaisesti Osaat toteuttaa siirtymät kenttien välillä kehitystä varten Osaat asettaa nopeuden ja suunnan fysiiikkamallinnusta hyödyntävään Actoriin C++:lla Osaat dynaamisesti luoda Actoreita C++:lla Osaat määrittää spawnattavan actorin tyypin muuttujana C++:ssa Osaat hajauttaa logiikkaa eri komponentteihin Osaat hallita actoreita ja kameraa välianimaatioissa Osaat hyödyntää Gameplay Frameworkin Controller-luokkaa hahmon ohjauksessa Osaat hyödyntää double-dispatch -mekanismia C++:lla Osaat hyödyntää satunnaisuutta C++:lla UE4:ssä Osaat hyödyntää visitor-suunnittelumallia tallennuksen yhteydessä Osaat hyödyntää älykkäitä osoittimia Actoreiden hallinnassa C++:lla Osaat asettaa kulmanopeudet ja suunnan fysiiikkamallinnusta hyödyntävään Actoriin C++:lla Osaat kytkeä tapahtumia välianimaatioihin Osaat ladata tallennustiedoston C++:lla Osaat liittää komponenttiin meshin Osaat luoda tallennustiedoston C++:lla Osaat luoda välianimaation Osaat muodostaa riippuvuuksia eri komponenttien välille Osaat palauttaa pelitilanteen tallennustiedoston datan perusteella Osaat sarjallistaa pelitilanteen tallennustiedostoon sopivaksi tiedoksi Osaat toistaa välianimaation Osaat toteuttaa pelattavuustestauksen peliin ja antaa kehittäjälle toimivaa palautetta
Anssi Gröhn
Lähiopetus
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Suomi
09.01.2023 - 12.03.2023
Kokonaisajankäyttö 133h. Itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävät 96h, ohjausta 32h, palaute ja itsearviointi 5h.
01.10.2022 - 31.10.2022
Perustaso: (1) Osoitat, että tiedät ja ymmärrät miten oppimistavoitteissa vaaditut mainitut asiat toimivat. Edistynyt taso: (3) Osoitat, että osaat soveltaa oppimistavoitteissa mainittuja asioita eri tilanteissa kuin mitä Moodle-työtilan materiaaleissa esitetty. Tavoiteltava taso: (5) Osoitat, että osaat luoda täysin uusia ratkaisuja oppimistavoitteissa mainittujen asioiden avulla tai soveltaa niitä täysin erilaisissa tilanteissa aiempaan nähden. Osoitat, että osaat arvioida ja perustella miksi mitäkin oppimistavoitteissa mainittua asiaa voi ja kannattaa soveltaa tekemälläsi tavalla uusissa tilanteissa. Jokainen oppimistehtävä pisteytetään edellä mainitulla tavalla asteikolla 0-5. Lopullinen opintojakson arvosana lasketaan kaavalla: Pisteet = Yhteenlasketut pisteet oppimistehtävistäsi Max = Oppimistehtävistä saatava maksimipistemäärä Lopullinen opintojakson arvosana = (Pisteet / Max) * 5.
Anssi Gröhn
Vaaditut esitiedot ja osaaminen: Karelian Tietojenkäsittelyn C++-ohjelmointi -opintojakso suoritettu vähintään arvosanalla 3 tai vastaavat tiedot ja taidot.
Tietojenkäsittelyn koulutus
H-5