Opintojakson pedagogisena menetelmänä käytetään luento- ja lähiopetusta, monimuoto-opetusta, itseopiskelua ja (soveltuvin osin) käänteistä opetusta. Käänteinen opetus (tai käänteinen luokkahuone, engl. flipped classroom t. flipped learning) on monimuoto-opetuksen muoto, jossa käytetään apuna internetissä olevia opetusmateriaaleja, jolloin varsinaisella oppitunnilla jää enemmän aikaa opettajan ja opiskelijoiden väliselle vuorovaikutukselle. Yleisimmin tämä tehdään antamalla opiskelijoille esitehtäväksi verkossa olevien videoiden (yms.) katsominen ja niihin perustuvien tehtävien tekeminen. Tällä opintojaksolla opiskelijat tekevät paljon omaehtoista pienryhmätyöskentelyä. Lähipäivät toteutetaan erillisen ohjelman mukaan. Käänteisen opetuksen tavoitteena on saada opiskelijat tutustumaan uuteen asiaan ensin itsenäisesti, minkä jälkeen asian käsittelyä jatketaan yhdessä oppitunnilla. Käänteinen opetus korostaa siten 1) opiskelijan omaa aktiivisuuta oppimisessa, 2) opiskelijoiden välistä vuorovaikutusta ja 3) teknologian ja internet-resurssien käyttöä opetuksessa.
Olli Hatakka
Opintojakson keskeisenä oppikirjana on Esimiesosaaminen Liiketoiminnan menestystekijä, Riitta Hyppänen, Edita 2007 - 2013 (julkaisu löytyy myös sähköisesti lainattavana Karelian kirjastosta). Muuna materiaalina käytetään laajasti internetissä olevaa materiaalia.
Etäopetus
Voi sisältää työelämäyhteistyötä.
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Moodle-tentti opintojakson lopussa. Uusintamahdollisuus noin kahden viikon sisällä opintojakson päättymisestä. Myöhemmät uusintamahdollisuudet sovitaan vastuuopettajan kanssa erikseen tapauskohtaisesti. Tentin arviointi 0-5 (alle 50% = 0, alle 60% = 1, alle 70% = 2, alle 80% = 3, alle 90% = 4, 90-100% =5).
Suomi
Voi sisältää KV-yhteyksiä.
10.10.2022 - 31.12.2022
Opintojakson suorittaminen edellyttää useamman (pienryhmissä toteutettavan) tehtävän tekemistä hyväksytysti (hyväksytty/täydennettävä/hylätty). Tämä vaatii omaehtoista työskentelyä ja ajankäyttöä opintojaksolle osallistuvalta. Työmäärä on kuitenkin kohtuullinen.
01.04.2022 - 30.09.2022
Opintojakso etenee vaihekokonaisuuksittain luentojen, harjoitusten ja omaehtoisen työskentelyn vuorotteluperiaatteella. Tehtävien tuloksia ja tuotoksia puretaan ja käsitellään harjoitustapaamisissa. Opintojakson päätteeksi suoritetaan Moodle-tentti.
AHOT-menettely (soveltuvuus, kriteerit ja toteutustapa määritellään erikseen (vastuuopettaja)).
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Ryhmätöihin ja muuhun tuntityöskentelyyn osallistuminen 40% ja Tentti 60%. Oikeus painotusten muuttamisen pidätetään (vastuuopettaja).
Olli Hatakka
20 - 50
Opintojakso on mahdollista suorittaa AHOT-menettelyllä, tekemällä erillisen AHOT-näyttötehtävän. AHOT-menettely edellyttää aikaisempaa useamman vuoden esihenkilö- ja/tai johtamiskokemusta.
Liiketalouden koulutus
2 op
H-5
Katso Karelia-ammattikorkeakoulun arviointikriteerit.
Katso Karelia-ammattikorkeakoulun arviointikriteerit.
Katso Karelia-ammattikorkeakoulun arviointikriteerit.