Opiskelija: tunnistaa kulttuurienväliseen kanssakäymiseen liittyviä käsitteitä ja näkökulmia ymmärtää keskeisimpiä kulttuurienväliseen kanssakäymiseen liittyviä ulottuvuuksia (mm. aikakäsitys, yksilöllisyys-yhteisöllisyys ja hierarkisuus) osaa hakea ja käsitellä tietoa, joka liittyy maahanmuuttoon, monikulttuurisuuteen ja yhdenvertaisuuteen Suomessa ja muualla pohtii omia lähtökohtiaan monikulttuuriseen kohtaamiseen tulevassa työssään Keskeinen sisältö: Monikulttuuristen kohtaamisten lähtökohdat (arvot, asenteet, kulttuurinen identiteetti, vuorovaikutus). Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus ilmiönä. Maahanmuutto eri näkökulmista (mm. kotouttamisprosessi). Alueemme toimijoihin tutustuminen. Itselle vieraaseen kulttuuriin tutustuminen (kirjallisuus ja haastattelu) Kirjalliset tuotokset: tehtävät verkossa
Heidi Vartiainen
Oppimateriaali jaetaan oppimisympäristössä.
Etäopetus
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Englanti
Kurssi on englanninkielinen ja tarkoitettu myös Karelia-ammattikorkeakoulun sekä Itä-Suomen Yliopiston vaihto-opiskelijoille.
20.09.2021 - 10.12.2021
01.04.2021 - 30.09.2021
Opintojakso on järjestetty yhteistyössä Itä-Suomen yliopiston kanssa. Opintojakso toteutetaan, jos ilmoittautujia on vähintään 20. Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa, järjestäjänä Karelia-ammattikorkeakoulu. 1. Online Kick-off 2. Online meeting 3. Online meeting
Written learning assignments in the online learning environment. 0-5.
Heidi Vartiainen
20 - 40
Liiketalouden koulutus
5 op
H-5
1 = Accepted/ Passed Presentation and reflection of only few concepts as well as little dialogue. Use of only some topical references. Study process and learning blog demonstrate little critical thinking, although follow minimally assignment instructions. 2 = Satisfactory Presentation and reflection of some of the concepts as well as some dialogue in student´s learning blog. Use of topical references. Study process and learning blog demonstrate a little critical thinking, although follow assignment instructions.
3 = Good Presentation and reflection of concepts as well as good dialogue in student´s learning blog. Critical use of references. Study process and learning blog demonstrate good in-depth and critical thinking and follow assignment instructions. 4 = Very good Broad presentation and reflection of concepts as well as coherent and well-grounded dialogue in student´s learning blog. Many-sided and critical use of references. Study process and learning blog demonstrate very good in-depth and critical thinking and follow assignment instructions.
5 = Excellent Broad and deep presentation and reflection of concepts as well as coherent and well-grounded dialogue in student´s learning blog. Many-sided and critical use of references. Study process and learning blog demonstrate excellent in-depth and critical thinking and follow assignment instructions.