Siirry suoraan sisältöön

Espanjan perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: KEP7001-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.04.2020 - 30.04.2020

Ajoitus

15.09.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Isabel Munoz-Hidalgo

Vastuuopettaja

Isabel Munoz-Hidalgo

Ryhmät

  • TOP20_21
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2020-2021

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa ääntää, lukea ja kirjoittaa espanjaa. Hän soveltaa kielitaitoaan yksinkertaisissa suullisissa ja kirjallisissa tutustumis- ja asioimistilanteissa. Hän osaa viestiessään käyttää kielikulttuurin mukaista kohteliasta kieltä. Opiskelija pohtii omaa kielenoppimistaan ja hän suhtautuu myönteisesti espanjan kielen oppimiseen ja opiskeluun.

Sisältö

Ääntämisen periaatteet. Itsestä kertominen. Arkipäivän puhetilanteet. Nykyajasta kertominen (aikamuodot).

Aika ja paikka

Tiistaina ja Torstaina
Klo 16:15 - 17:45
Wärtsilä-kampuksella, Karjalankatu 3

Oppimateriaalit

Buenas Migas 1 (pakollinen)
(Katriina Kurki, Olli-Pekka Lindgren, Alberto Miranda Cañellas, Juan Rafols)
Otava

Opettajan materiaalit moodleessa

Opetusmenetelmät

Tämän opintojakson laajuus on 5 op, 133 tuntia, joista 52 on lähiopetusta, 78 itseopiskelua ja 5 arviointia

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Sovitaan opintojakson alettua.

Kansainvälisyys

Opintojakson laajuus on 5 op eli 133 tuntia, joista 52 on lähiopetusta 78 itseopiskelua, 5 arviointia.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tämä opintojakso on mahdollista suorittaa AHOT- menettelyn avulla. Jos olet jo suorittanut vastaavan kurssin, tai jos opintojakson kuvaus vastaa omasta osaamista (esim. olet asunut espanjankielisiä maissa), sovi opettajan kanssa ennen opintojakson alkua tapaaminen.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssilla on pakollisia kirjallisia tehtäviä.
Opetus kieli: suomi ja espanjaa

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kirjalliset tentit (40%); Suullinen tentti (20%); Aktiivinen läsnäolo (20%); Kirjalliset tehtävät (20%).

Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista vuorovaikutusta lähityöskentelyssä, etätehtävien suorittamista sekä kirjallisten ja suullisen tenttien läpäisyä.

Opintojakson osittainen suorittaminen ei ole mahdollista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa ääntää, lukea ja kirjoittaa vähän espanjaa, vaikka tekee vielä paljon virheitä. Hän kykenee soveltamaan kielitaitoaan yksinkertaisissa suullisissa ja kirjallisissa tutustumis- ja asiointitilanteissa. Viestintä on vielä hidasta ja katkonaista, ja tarvitse puhekumppanin apua.
Opiskelija osaa käyttää jonkin verran viestiessään kielikulttuurin mukaista kohteliasta kieltä.
Opiskelija pohtii omaa kielenoppimistaan ja hän suhtautuu myönteisesti espanjan kielen oppimiseen ja opiskeluun.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista vuorovaikutusta lähityöskentelyssä, etätehtävien suorittamista sekä kirjallisten ja suullisen tenttien läpäisyä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa ääntää, lukea ja kirjoittaa melko hyvin espanjaa. Hän kykenee usein soveltamaan kielitaitoaan yksinkertaisissa suullisissa ja kirjallisissa tutustumis- ja asiointitilanteissa. Viestintä on vielä hidasta ja katkonaista, mutta ei tarvitse paljoa apua puhekumppanilta.
Osaa viestiessään käyttää kielikulttuurin mukaista kohteliasta kieltä.
Opiskelija osaa pohtia omaa kielenoppimistaan, ja hän suhtautuu myönteisesti espanjan kielen oppimiseen ja opiskeluun.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista vuorovaikutusta lähityöskentelyssä, etätehtävien suorittamista sekä kirjallisten ja suullisen tenttien läpäisyä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa ääntää, lukea ja kirjoittaa melko sujuvasti espanjaa. Hän osaa soveltaa erittäin hyvin kielitaitoaan yksinkertaisissa suullisissa ja kirjallisissa tutustumis- ja asiointitilanteissa. Viestintä on hyvällä tasolla ja ei tarvitse apua. Opiskelija osaa viestiessään käyttää kielikulttuurin mukaista kohteliasta kieltä.
Opiskelija osaa pohtia omaa kielenoppimistaan, ja hän suhtautuu myönteisesti espanjan kielen oppimiseen ja opiskeluun.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista vuorovaikutusta lähityöskentelyssä, etätehtävien suorittamista sekä kirjallisten ja suullisen tenttien läpäisyä.