Espanjan perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: KEP7001-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2020 - 30.04.2020
Ajoitus
08.09.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Isabel Munoz-Hidalgo
Vastuuopettaja
Isabel Munoz-Hidalgo
Ryhmät
-
LTLNS20Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2020
-
LTBNS20Tradenomi (BBA), International Business, syksy, 2020
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa ääntää, lukea ja kirjoittaa espanjaa. Hän soveltaa kielitaitoaan yksinkertaisissa suullisissa ja kirjallisissa tutustumis- ja asioimistilanteissa. Hän osaa viestiessään käyttää kielikulttuurin mukaista kohteliasta kieltä. Opiskelija pohtii omaa kielenoppimistaan ja hän suhtautuu myönteisesti espanjan kielen oppimiseen ja opiskeluun.
Sisältö
Ääntämisen periaatteet. Itsestä kertominen. Arkipäivän puhetilanteet. Nykyajasta kertominen (aikamuodot).
Aika ja paikka
Tiistaina ja Torstaina
Klo 16:15 - 17:45
Wärtsilä-kampuksella, Karjalankatu 3
Oppimateriaalit
Buenas Migas 1 (pakollinen)
(Katriina Kurki, Olli-Pekka Lindgren, Alberto Miranda Cañellas, Juan Rafols)
Otava
Opettajan materiaalit Moodleessa
Opetusmenetelmät
Tämän opintojakson laajuus on 5 op, 133 tuntia, joista 52 on lähiopetusta, 78 itseopiskelua ja 5 arviointia
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Sovitaan opintojakson alettua.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tämä opintojakso on mahdollista suorittaa AHOT- menettelyn avulla. Jos olet jo suorittanut vastaavan kurssin, tai jos opintojakson kuvaus vastaa omasta osaamista (esim. olet asunut espanjankielisiä maissa), sovi opettajan kanssa ennen opintojakson alkua tapaaminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 op eli 133 tuntia, joista 52 on lähiopetusta 78 itseopiskelua, 5 arviointia.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssilla on pakollisia kirjallisia tehtäviä.
Opetus kieli suomi ja espanja
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kirjalliset tentit (40%); Suullinen tentti (20%); Aktiivinen läsnäolo (20%); Kirjalliset tehtävät (20%).
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista vuorovaikutusta lähityöskentelyssä, etätehtävien suorittamista sekä kirjallisten ja suullisen tenttien läpäisyä.
Opintojakson osittainen suorittaminen ei ole mahdollista.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa ääntää, lukea ja kirjoittaa vähän espanjaa, vaikka tekee vielä paljon virheitä. Hän kykenee soveltamaan kielitaitoaan yksinkertaisissa suullisissa ja kirjallisissa tutustumis- ja asiointitilanteissa. Viestintä on vielä hidasta ja katkonaista, ja tarvitse puhekumppanin apua.
Opiskelija osaa käyttää jonkin verran viestiessään kielikulttuurin mukaista kohteliasta kieltä.
Opiskelija pohtii omaa kielenoppimistaan ja hän suhtautuu myönteisesti espanjan kielen oppimiseen ja opiskeluun.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista vuorovaikutusta lähityöskentelyssä, etätehtävien suorittamista sekä kirjallisten ja suullisen tenttien läpäisyä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa ääntää, lukea ja kirjoittaa melko hyvin espanjaa. Hän kykenee usein soveltamaan kielitaitoaan yksinkertaisissa suullisissa ja kirjallisissa tutustumis- ja asiointitilanteissa. Viestintä on vielä hidasta ja katkonaista, mutta ei tarvitse paljoa apua puhekumppanilta.
Osaa viestiessään käyttää kielikulttuurin mukaista kohteliasta kieltä.
Opiskelija osaa pohtia omaa kielenoppimistaan, ja hän suhtautuu myönteisesti espanjan kielen oppimiseen ja opiskeluun.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista vuorovaikutusta lähityöskentelyssä, etätehtävien suorittamista sekä kirjallisten ja suullisen tenttien läpäisyä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa ääntää, lukea ja kirjoittaa melko sujuvasti espanjaa. Hän osaa soveltaa erittäin hyvin kielitaitoaan yksinkertaisissa suullisissa ja kirjallisissa tutustumis- ja asiointitilanteissa. Viestintä on hyvällä tasolla ja ei tarvitse apua. Opiskelija osaa viestiessään käyttää kielikulttuurin mukaista kohteliasta kieltä.
Opiskelija osaa pohtia omaa kielenoppimistaan, ja hän suhtautuu myönteisesti espanjan kielen oppimiseen ja opiskeluun.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista vuorovaikutusta lähityöskentelyssä, etätehtävien suorittamista sekä kirjallisten ja suullisen tenttien läpäisyä.