Tavoitteet Opiskelija ymmärtää ympäristöraportoinnin ja verkkoviestinnän keinoksi parantaa ja vahvistaa myönteistä yrityskuvaa sekä vaikuttaa sidosryhmien asenteisiin. Hän osaa laatia ympäristöaiheisia lehtiartikkeleita ja vakuuttavia verkkotekstejä. Hän osaa arvioida kriittisesti ympäristötietoutta ja ympäristöaiheisia mediatekstejä. Opiskelija ymmärtää digitaalisen viestintäkulttuurin merkityksen sosiaalisille kontakteille sekä yhteisöjen ja yritysten ulkoiselle ja sisäiselle viestinnälle. Opiskelija ymmärtää visuaalisen aineksen, typografian ja tekstilajien merkityksen vaikuttamisessa ja julkaisutoiminnan merkittäväksi vaikutuskeinoksi ja tiedotusväyläksi. Luennot, harjoitustehtävät, esitykset ja pienlehden laatiminen parityönä.
Juha Suomalainen
Huovila, T. 2010. Visuaalista viestisi. Helsinki: Infor. Kauppinen, A., Nummi, J. & Savola, T. 2013 tai uud. Tekniikan viestintä. Kirjoittamisen ja puhumisen käsikirja. Helsinki: Edita.
Lähiopetus
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Suomi
29.08.2022 - 16.12.2022
Lähiopiskelu 60 t, harjoitustehtävät 10 t, itsenäinen työskentely 15 t, kirjallisuuteen ja oppimateriaaliin perehtyminen 10 t.
01.04.2022 - 30.04.2022
Ahotointi tai hyväksiluku.
Aktiivisuus 30 %, harjoitustehtävät 30 % ja pienlehden lehtijuttu ja taitto 40 %.
Juha Suomalainen
10 - 50
Tehtävänannoissa ja tehtävien palauttamisessa sekä lisäaineiston jakamisessa käytetään Moodlerooms-oppimisympäristöä ja -työtilaa.
Energia- ja ympäristötekniikan koulutus
H-5
Opiskelijan osaaminen on tyydyttävällä tasolla. Hän osallistuu kontaktiopetukseen ja tuntiharjoituksiin satunnaisesti tai passiivisesti, ja poissaolojen määrä on huomattava ilman perusteita tai selvää syytä. Opiskelija osaa kirjoittaa lehtijuttuja ja pitää esityksiä ja taittaa lehteä. Opiskelija noudattaa huolimattomasti aikatauluja ja toimii tehtävien laatimisessa eniemmäkseen passiivisesti. Läsnäoloprosentti on vähintään 30 %.
Opiskelijan osaaminen hyvällä tasolla. Opiskelija toimii harjoitustehtävien laatimisessa sekä yksin että ryhmänsä jäsenenä tasapuolisesti ja itsenäisesti. Opiskelija tuottaa hyvälaatuisia tekstejä ja esityksiä ja osaa taittaa lehteä. Hän osallistuu säännöllisesti kontaktiopetukseen, noudattaa aikatauluja ja tekee annetut tunti- ja harjoitustehtävät. Läsnäoloprosentti oppitunneilla on mielellään 60 % tai enemmän.
Opiskelijan osaaminen on erinomaisella tasolla. Opiskelija toimii harjoitustehtävien laatimisessa sekä yksin että ryhmänsä jäsenenä tasapuolisesti, vastuuntuntoisesti ja itsenäisesti. Opiskelija tuottaa laadukkaita tekstejä ja esityksiä sekä osaa taittaa lehteä. Hän osallistuu kontaktiopetukseen aktiivisesti ja yritteliäästi, noudattaa aikatauluja ja tekee annetut tunti- ja harjoitustehtävät huolellisesti ja ajallaan. Läsnäoloprosentti oppitunneilla on mielellään 80 % tai enemmän.