•     Palveluiden markkinointi ja myyntityö BIM6034-3004 09.02.2023-21.04.2023  6 op  (MMNS21) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson keskeisenä tavoitteena on, että osaat työelämässä välttämättömiä myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun taitoja. Lisäksi:

    - Ymmärrät asiakaslähtöisen markkinoinnin ja laadukkaan myyntityön merkityksen liiketoiminnassa
    - Tunnet markkinoinnin kilpailukeinot ja osaat käyttää niitä palveluiden markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa
    - Tunnet palvelumarkkinoiden erityispiirteet ja asiakkaiden tarpeet
    - Osaat luoda, ylläpitää ja kehittää asiakkuuksia
    - Ymmärrät palvelun laadun merkityksen asiakastyytyväisyyteen
    - Osaat tehdä kauppaa ja myydä palveluita asiakaslähtöisesti ja kannattavasti ymmärtäen sosiaalisten ja vuorovaikutustaitojen merkityksen asiakaskohtaamisessa
    - Osaat ohjata myyntikeskustelua asiakkaan ja edustamasi organisaation kannalta parhaaseen ratkaisuun
    - Ymmärrät sisäisen ja ulkoisen viestinnän merkityksen liiketoiminnassa eri kanavissa ja osaat suunnitella ja toteuttaa sisäistä ja ulkoista viestintää
    Sisältö
    Myyntityön ja markkinoinnin perusteet, metsäinen markkinoinnin toimintaympäristö, puukaupan ja metsäpalvelumyynnin käytännön osto- ja myyntityö, metsäisten asiakkuuksien hallinta sekä myyntityössä tarvittavien ihmissuhdetaitojen harjoittelu. Lisäksi:

    - Markkinaympäristö sekä palveluasiakkaiden palvelutarpeet ja ostokäyttäytyminen
    - Markkinoinnin kilpailukeinot tuotteiden ja palveluiden markkinoinnissa
    - Palvelutuotteen erityispiirteet ja laatu
    - Markkinointiviestinnän muodot
    - Asiakkuudenhallinta
    - Myyntityö ja asiakaspalvelu

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Kurssilla opetellaan työelämässä välttämättömiä myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun taitoja. Keskeistä sisältöä myyntityön ja markkinoinnin perusteet, metsäinen markkinoinnin toimintaympäristö, puukaupan ja metsäpalvelumyynnin käytännön osto- ja myyntityö, metsäisten asiakkuuksien hallinta sekä myyntityössä tarvittavien ihmissuhdetaitojen harjoittelu. Kurssin luennot lähiopetuksena, myyntisimulaatiot lähiopetuksena, tentti verkkotenttinä.

    Vastuuhenkilö

    Daniel Bågeberg

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Ilmoitetaan opintojakson alkaessa kurssin Moodle-työtilassa.

    Toteutustapa

    Lähiopetus

    Työelämäyhteydet

    Kurssilla opetellaan välttämättömiä työelämässä tarvittavia myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun taitoja.

    Toimipiste

    Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Ilmoitetaan opintojaksolla. Tenttiajankohdat tulevat lukujärjestyksiin.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    09.02.2023 - 21.04.2023

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    6 op = 162 h työtä. - Luennot 24 h - Vierailijat 6 h (3 x 2 h kertaa) - Myyntisimulaatiot 12 h (3 x 4 h kertaa) - Tentti 2 h (uusintatentti 2 h) - Itsenäinen opiskelu ja oppimispäiväkirjan tekeminen noin 118 h

    Ilmoittautumisaika

    01.10.2022 - 31.10.2022

    Ryhmä
    • MMNS21
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Kurssilla ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja.

    Arviointikriteerit

    Kurssi arvostellaan asteikolla 1 - 5. Tentin painoarvo kurssin arvosanasta 2/3 Oppimispäiväkirjan painoarvo kurssin arvosanasta 1/3

    Opettaja

    Daniel Bågeberg, Jyry Eronen, Ollipekka Hakonen

    Paikkoja

    10 - 70

    Koulutusohjelma

    Metsätalouden koulutus

    Arviointiasteikko

    H-5