Siirry suoraan sisältöön

Ammatillinen kasvu 2 (1 op)

Toteutuksen tunnus: BIM6025-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.04.2022 - 30.04.2022

Ajoitus

01.11.2022 - 28.02.2023

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Metsätalousinsinöörikoulutus (MM)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 70

Koulutus

  • Metsätalouden koulutus

Opettaja

  • Pekka Huotari

Vastuuopettaja

Pekka Huotari

Ryhmät

  • MMNS21
    Metsätalousinsinööri (AMK), päivä, syksy, 2021

Tavoitteet

Työelämä ja kansainvälistymisvalmiudet 1op
Opiskelija osaa toimia yleisten ja oman alan työelämäkäytänteiden mukaan koulussa ja työharjoittelujaksoilla sekä kotimaassa että ulkomailla. Opiskelija osaa kehityskeskustelussa arvioida oman osaamisensa kehittymistä ja asettaa kehittymiselleen tavoitteita. Opiskelija suunnittelee omaa tulevaisuuttaan työelämässä ja osaa tehdä valintoja omien ammatillisten ja uratavoitteiden saavuttamiseksi. Opiskelija kykenee sietämään epävarmuutta, mikä liittyy opintoihin liittyviin valintoihin ja tulevaisuuteen. Opiskelija ymmärtää opiskeluhyvinvoinnin merkityksen ja osaa ottaa huomioon opiskelukykyyn ja jaksamiseen vaikuttavat seikat kuten opiskelutaitojen vahvistamisen, ajankäytön hallinta ja elämänhallinnan.

Sisältö

Ohjauskeskustelut eri toimijoiden kanssa (kv-koordinaattori, opo, opettajatutor...): kehityskeskustelu, henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman päivittäminen (HOPS), kansainväliseen harjoitteluun ja opintoihin liittyvät infot. Yleiset ja oman alan työelämäkäytänteet Suomessa ja kansainvälisessä kontekstissa.

Opetusmenetelmät

Opiskelija osaa toimia yleisten ja oman alan työelämäkäytänteiden mukaan koulussa ja työharjoittelujaksoilla sekä kotimaassa että ulkomailla. Opiskelija osaa kehityskeskustelussa arvioida oman osaamisensa kehittymistä ja asettaa kehittymiselleen tavoitteita. Opiskelija suunnittelee omaa tulevaisuuttaan työelämässä ja osaa tehdä valintoja omien ammatillisten ja uratavoitteiden saavuttamiseksi. Opiskelija kykenee sietämään epävarmuutta, mikä liittyy opintoihin liittyviin valintoihin ja tulevaisuuteen. Opiskelija ymmärtää opiskeluhyvinvoinnin merkityksen ja osaa ottaa huomioon opiskelukykyyn ja jaksamiseen vaikuttavat seikat kuten opiskelutaitojen vahvistamisen, ajankäytön hallinta ja elämänhallinnan.

Ohjauskeskustelut eri toimijoiden kanssa (kv-koordinaattori, opo, opettajatutor...): kehityskeskustelu, henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman päivittäminen (HOPS), kansainväliseen harjoitteluun ja opintoihin liittyvät infot. Yleiset ja oman alan työelämäkäytänteet Suomessa ja kansainvälisessä kontekstissa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty / hylätty