Opiskelija oppii tunnistamaan omaa toimintaansa ja sen vaikutusta haastavissa asiakastilanteissa. -Omien toimintatapojen ja ajatusmallien tunnistaminen. -Oman toiminnan säätely - Ajattelun konstruktionistinenmalli / Aikaisempien tapahtumien ja kokemusten vaikutus tähän hetkeen Opiskelija oppii ennakoimaan ja sitä kautta ehkäisemään haastavia asiakastilanteita. -Tilanteiden ennakointi -Valmistautuminen ja tilannetajun kehittäminen -Mitä vuorovaikutustilanteessa tapahtuu? -Roolit ja niiden vaikutus -Työntekijän vastuu tilanteissa -Valmistautuminen Opiskelija ymmärtää turvallisuuskulttuurin merkityksen työhyvinvoinnin kannalta. -Haastavat tilanteet organisaation ja työyhteisön näkökulmasta. -Aina myös organisaation ja työyhteisön asia -Miten valmistautuminen ja varautuminen hoidetaan? -Tilanteista oppiminen ja tuen tarjoaminen Työskentely tapahtuu verkkoympäristössä. Opettaja rakentaa kurssille Moodlen, joka toimii oppimisalustana ja oppimistehtävien palautuspaikka. Moodleen rakennetaan jokaiselle sisältökokonaisuudelle oma sivunsa, josta löytyy tarvittava opiskelumateriaali ja tehtävien palautusalue. (not translated)
Lauri Saarelainen
Gustafsberg, H. ja Sallinen, S. 2021. Taktinen neuvottelu. Hallitse haastavat kohtaamiset. Otava. /e-kirja saatavilla Kivinummi, J. ja Alatupa, S. 2016. Kun ei suju. Selviytymisopas haastaviin asiakastilanteisiin. /e-kirja saatavilla Rantaeskola, S., Hyyti, J., Kauppila, J. & Koskelainen, M. 2015, Haastavat asiakastilanteet. Väkivalta työssä. /e-kirja saatavilla Muu suositeltava oppimateriaali ilmoitetaan Moodlessa (not translated)
Distance learning
Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
Finnish
29.08.2022 - 31.12.2022
01.04.2022 - 28.08.2022
Lauri Saarelainen
10 - 100
Degree Programme in Social Services
5 cr
Approved/Rejected