•     Dealing with Challenging Behaviour in Social and Health Care SS10004-3003 29.08.2022-31.12.2022  5 cr  (TOP22_23) +-
    Learning objectives
    Oppia tunnistamaan omaa toimintaa ja sen vaikutusta haastavissa asiakastilanteissa.
    Oppia ennakoimaan ja sitä kautta ehkäisemään haastavia asiakastilanteita.
    Ymmärtää turvallisuuskulttuurin merkityksen työhyvinvoinnin kannalta. (not translated)
    Contents
    Omien toimintatapojen ja ajatusmallien tunnistaminen.
    Tilanteiden ennakointi: Valmistautuminen ja tilannetajun kehittäminen.
    Haastavat tilanteet organisaation ja työyhteisön näkökulmasta. (not translated)

    Teaching methods and instruction

    Opiskelija oppii tunnistamaan omaa toimintaansa ja sen vaikutusta haastavissa asiakastilanteissa. -Omien toimintatapojen ja ajatusmallien tunnistaminen. -Oman toiminnan säätely - Ajattelun konstruktionistinenmalli / Aikaisempien tapahtumien ja kokemusten vaikutus tähän hetkeen Opiskelija oppii ennakoimaan ja sitä kautta ehkäisemään haastavia asiakastilanteita. -Tilanteiden ennakointi -Valmistautuminen ja tilannetajun kehittäminen -Mitä vuorovaikutustilanteessa tapahtuu? -Roolit ja niiden vaikutus -Työntekijän vastuu tilanteissa -Valmistautuminen Opiskelija ymmärtää turvallisuuskulttuurin merkityksen työhyvinvoinnin kannalta. -Haastavat tilanteet organisaation ja työyhteisön näkökulmasta. -Aina myös organisaation ja työyhteisön asia -Miten valmistautuminen ja varautuminen hoidetaan? -Tilanteista oppiminen ja tuen tarjoaminen Työskentely tapahtuu verkkoympäristössä. Opettaja rakentaa kurssille Moodlen, joka toimii oppimisalustana ja oppimistehtävien palautuspaikka. Moodleen rakennetaan jokaiselle sisältökokonaisuudelle oma sivunsa, josta löytyy tarvittava opiskelumateriaali ja tehtävien palautusalue. (not translated)

    Responsible person

    Lauri Saarelainen

    Learning material and recommended literature

    Gustafsberg, H. ja Sallinen, S. 2021. Taktinen neuvottelu. Hallitse haastavat kohtaamiset. Otava. /e-kirja saatavilla Kivinummi, J. ja Alatupa, S. 2016. Kun ei suju. Selviytymisopas haastaviin asiakastilanteisiin. /e-kirja saatavilla Rantaeskola, S., Hyyti, J., Kauppila, J. & Koskelainen, M. 2015, Haastavat asiakastilanteet. Väkivalta työssä. /e-kirja saatavilla Muu suositeltava oppimateriaali ilmoitetaan Moodlessa (not translated)

    Mode of delivery

    Distance learning

    Campus

    Tikkarinne Campus Tikkarinne 9

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    29.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment

    01.04.2022 - 28.08.2022

    Groups
    • TOP22_23
    Teachers

    Lauri Saarelainen

    Seats

    10 - 100

    Degree Programmes

    Degree Programme in Social Services

    Virtual proportion

    5 cr

    Evaluation scale

    Approved/Rejected