•     Game Production 2 LUV6144-3003 29.08.2022-31.12.2022  5 cr  (HMNS21) +-
    Learning objectives
    Osaat soveltaa aiempaa tietämystäsi ja osaamistasi mediatuotannon tehtävissä. Hallitset joitakin mediatuotannon erityistehtäviä ja osaat toimia työryhmän jäsenenä tuotantoprosessissa. Etsit aktiivisesti uutta tietoa uuden sisällön tuottamiseksi. Tunnet media-alan kotimaista toimintaympäristöä ja tunnistat sille ominaisia erityispiirteitä. Kehität osaamisprofiilisi mukaisia taitoja edelleen ja opit hallitsemaan uusia työtehtäviä mm. luomaan ja muokkaamaan erilaisia mediasisältöjä cross-median tarpeisiin. Osaa toimia työyhteisön jäsenenä projektityöskentelyssä ja hallitset alan ammattisanastoa. (not translated)
    Contents
    Tällä opintojaksolla muodostat monipuolisen ja syvällisen kuvan sisältötuotannosta ja julkaisemisesta. Keskeinen oppimistapa on ongelmaperustainen oppiminen ja projektioppiminen.

    Pelituotannon projektiryhmä organisoituu tuotantotiimiksi. Tuotantotiimin tehtävät ja vastuut jaetaan ryhmän kesken (projektinhallinta, markkinointi, pelisuunnittelu, graafinen suunnittelu, äänisuunnittelu, ohjelmointi). Tuotantotiimi ideoi, suunnittelee ja tuottaa työryhmänä valmiin pelin tai demon julkaistavaksi. Opettajat toimivat tuotannon tilaajina, asiantuntijavalmentajina ja tutoreina. Tiedonhaku ja opiskelu painottuu ryhmätyöskentelyyn ja itseopiskeluun. Kontaktiajat käytetään yhteisiin palavereihin, palautteisiin ja käytännön ongelmien ratkaisuun.

    Oppimistapahtumat tapahtuvat tuotantoryhmissä, jotka jakaantuvat tehtävien mukaisesti suunnittelu-, tekniikka-, sisältötuotanto- ja julkaisurooleiksi. Työrooleissa opiskelijalla on mahdollista profiloida omaa osaamistaan ja kehittää aiemmin opittuja taitoja tuottaen mediamateriaalia multimediatuotannon tarpeisiin. Monimediaisuus näkyy osaamisprofiloinneissa. Tuotannosta riippuen osaamista kehitetään mm. suunnitellen ja käsikirjoittaen sisältöjä (esim. markkinointi, toimitustyö, peli- ja konseptisuunnittelu, peliohjelmointi), työstäen erilaisia graafisia konsepteja (esim. UI-suunnittelu, peligrafiikka, konseptitaide), tuottaen ja muokaten digitaalista ääntä (esim. peliääni, ENG-työskentely). Liikkuvan kuvan sisältötuotannon taitoja kuten kuvaaminen, leikkaaminen, editoiminen, efektointi ja värimäärittely harjoitellaan ja sovelletaan käytäntöön.

    Media-alan tuotantoprosessi, työryhmätyöskentely ja projektinhallinta ovat keskeisiä teemoja. Työryhmässä työskentelyä ja toimintakultuuria opitaan mm. yhteisissä suunnittelu- ja asiakaspalavereissa sekä palautekeskusteluissa. Uusia työvälineitä otetaan käyttöön oman henkilökohtaisen osaamisprofiilin laajentamiseksi. (not translated)
    Further information for students
    Mediatuotantoihin osallistuminen eri ammatirooleissa ja oppimiskokemuksen reflektointi. (not translated)

    Responsible person

    Juha Valonen

    Mode of delivery

    Contact teaching

    Campus

    Tikkarinne Campus Tikkarinne 9

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    29.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment

    01.04.2022 - 30.04.2022

    Groups
    • HMNS21
    Small groups
    • HMNS21peli Mario (: 0. : 0.)
    • HMNS21peli Luigi (: 0. : 0.)
    Teachers

    Juha Valonen, Juha Linna, Seppo Nevalainen

    Seats

    20 - 60

    Further information for students

    Edellyttää Pelituotanto 1:n hyväksyttyä suoritusta. (not translated)

    Degree Programmes

    Degree Programme in Media

    Evaluation scale

    H-5