•     Basics of Digital Marketing LTP7225-3003 30.08.2021-31.10.2021  5 cr  (TOP21_22, ...) +-
    Learning objectives
    Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys digitalisaation vaikutuksista ja mahdollisuuksista yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Opiskelija ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan. (not translated)
    Starting level and linkage with other courses
    Lähtötasovaatimuksena on markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot. (not translated)
    Contents
    1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
    2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
    3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
    4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
    5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan? (not translated)

    Teaching methods and instruction

    Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys siitä, miten digitalisaatio vaikuttaa yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin ja mitä digitalisaation avulla voi saada aikaan. Opiskelija osaa asettaa tavoitteet markkinoinnille ja ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija osaa määritellä asiakaspersoonat ja ymmärtää miten valitaan kanavat ja viestit asiakkaan digitaalisen ostopolun eri vaiheisiin. (not translated)

    Responsible person

    Lotta Lilja

    Learning material and recommended literature

    Moodlessa osoitettavat materiaalit. (not translated)

    Mode of delivery

    Distance learning

    Campus

    Wärtsilä Campus Karjalankatu 3

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    30.08.2021 - 31.10.2021

    Students workload

    5 opintopistettä vastaa noin 133 tuntia opiseklijan työtä. (not translated)

    Enrollment

    01.04.2021 - 30.04.2021

    Groups
    • TOP21_22
    • KAKS21
    Assessment criteria

    Opintojakson arvosana koostuu palautettavista tehtävistä / raporteista (5 kpl) sekä Moodle-tentistä (näiden keskiarvo). Asteikko on H (hylätty) -5. Arvioinnissa kiinnitetään huomiota aihepiirin osaamiseen, asioiden monipuoliseen käsittelyyn ja omaan pohdintaan sekä digimarkkinoinnin sanaston ja käsitteistön tuntemiseen. (not translated)

    Teachers

    Lotta Lilja

    Seats

    10 - 60

    Degree Programmes

    Degree Programme in Business Economics

    Virtual proportion

    5 cr

    Evaluation scale

    H-5

    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1

    Opiskelija ymmärtää osittain digitalisaation vaikutukset liiketoimintaan ja markkinointiin, mutta aiheen kokonaisvaltaisessa hahmottamisessa on vielä puutteita. Digimarkkinoinnin sanasto, käsitteistö ja soveltaminen on osittain hallussa. Opiskelija osaa arvioida esittää erilaisia toteutustapoja ja ratkaisuja digimarkkinoinnin haasteisiin. Opiskelija osaa tuottaa raportteja ja vastauksia tehtävistään, mutta jäsentelyssä on parantamisen varaa. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa. (not translated)

    Assessment criteria - grade 3

    Opiskelija ymmärtää hvyin digitalisaation vaikutukset liiketoimintaan ja markkinointiin. Hän osaa analysoida aihetta monipuolisesti ja kokonaisvaltaisesti. Digimarkkinoinnin sanasto, käsitteistö ja soveltaminen ovat hyvin hallussa. Opiskelija osaa arvioida kriittisesti ja perustellusti erilaisia toteutustapoja ja ratkaisuja ja niiden soveltuvuutta käytäntöön. Opiskelija osaa tuottaa jäsennellyn ja muotovaatimukset täyttävän raportin tehtävistään. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa. (not translated)

    Assessment criteria - grade 5

    Opiskelija ymmärtää laajasti digitalisaation vaikutukset liiketoimintaan ja markkinointiin. Hän osaa analysoida aihetta monipuolisesti ja kokonaisvaltaisesti. Digimarkkinoinnin sanasto, käsitteistö ja soveltaminen on hallussa erinomaisesti. Opiskelija osaa arvioida kriittisesti ja perustellusti erilaisia toteutustapoja ja ratkaisuja ja niiden soveltuvuutta käytäntöön. Opiskelija osaa tuottaa jäsennellyn, kieliasullisesti erinomaisen ja muotovaatimukset täyttävän raportin tehtävistään. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa. (not translated)