•     Quality Management LTP7142-LTB22L1 10.01.2022-29.04.2022  5 cr  (LTHNS19) +-
    Learning objectives
    - basic concepts of quality from stone-age to Six Sigma and the most important developers of quality as we now it today- Jot, Lean, Kaizen and similar concepts of making quality- principles of ISO 9000, integrated systems (ISO9000, ISO14000, OHSAS and similar standards). Audiotioning and certification- quality tools- methods of quality checking- benchmarking- quality awards- Six Sigma
    Contents
    - basic concepts of quality from stone-age to Six Sigma and the most important developers of quality as we now it today- Jot, Lean, Kaizen and similar concepts of making quality- principles of ISO 9000, integrated systems (ISO9000, ISO14000, OHSAS and similar standards). Audiotioning and certification- quality tools- methods of quality checking- benchmarking- quality awards- Six Sigma

    Teaching methods and instruction

    Opiskelija ymmärtää laadun merkityksen talotekniikan urakoinnissa ja tuntee laatukäsitteet. Opiskelija osaa määrittää rakentamisen laatuvaatimuksia, tehdä työmaan laatusuunnitelman ja valvoa urakoinnin prosessi- ja tuotelaatua laatutavoitteiden mukaisesti. Opiskelija tuntee laatujohtamisen, rakentamisen laatujärjestelmät ja laadun kehittämisen menetelmät (not translated)

    Responsible person

    Sirpa Kolari

    Learning material and recommended literature

    Moodlessa kaikki kurssin aineisto mm. RT-kortistoa Ratu-kortistoa Talotekniikka RYL2002 (not translated)

    Mode of delivery

    Contact teaching

    Campus

    Wärtsilä Campus Karjalankatu 3

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    10.01.2022 - 29.04.2022

    Students workload

    55 luentoja, 78 itsenäinen työskentely (not translated)

    Enrollment

    01.10.2021 - 31.10.2021

    Groups
    • LTHNS19
    Assessment criteria

    Arviointi suoritetaan harjoitustyön perusteella. Kurssin luennoilla käydään läpi kaikki harjoitustyöhön liittyvä materiaali esimerkkitapauksin. (not translated)

    Teachers

    Jyrki Kankkunen, Jarmo Pehkonen, Sirpa Kolari

    Seats

    20 - 50

    Degree Programmes

    Degree Programme in Building Services Engineering

    R&D proportion

    3 cr

    Evaluation scale

    H-5

    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1

    - opiskelija ymmärtää osittain laatusuunnitelman olennaiset osiot - harjoitustyössä osittain olennaiset laatupiirteet - harjoitustyön laajuus ei riittävä (not translated)

    Assessment criteria - grade 3

    - opiskelija ymmärtää laatimansa laatusuunnitelman sisällön - harjoitustyö sisältää lähes kaikki mallikohteen olennaiset laatupiirteet seikkaperäisesti - harjoitustyö on selkeä ja helppolukuinen - harjoitustyön laajuus < 10 sivua, sisältäen kuitenkin kaikki osa-alueet (not translated)

    Assessment criteria - grade 5

    - opiskelija ymmärtää laatimansa laatusuunnitelman sisällön ja hankkeen laadunvarmistuksen vaatimukset - harjoitustyö sisältää kaikki mallikohteen olennaiset laatupiirteet seikkaperäisesti - harjoitustyö on selkeä ja helppolukuinen - harjoitustyön laajuus 7-10 sivua, sisältäen kaikki osa-alueet - opiskelija osoittaa aktiivisuutta kurssiopintoihin (not translated)