•     Function Transforms and Modeling LTH6053-3001 10.01.2022-13.05.2022  5 cr  (LTHNS20) +-
    Learning objectives
    The student knows the most important functional transformations
    Contents
    - series
    - power series
    - Fourier series
    - Fourier transformation
    - Laplace transformation
    - mathematical modelling

    Teaching methods and instruction

    Luentoja, harjoituksia sekä itsenäistä opiskelua oman alan sovelluksissa hyödynnettävistä matemaattisista menetelmistä: • Kompleksilukujen kertaus. • Integraalilaskennan kertaus. • Differentiaaliyhtälöistä. • Sarjoista. • Fourier-sarja. • Fourier-muunnos. • Laplace-muunnos. Opinnon aikana tehdään myös etätehtävä sekä kaksi välikoetta. (not translated)

    Responsible person

    Lisbeth Smolander

    Learning material and recommended literature

    • Tuomilehto, Holmlund, Huuskonen, Makkonen, Surakka: Insinöörin matematiikka, Edita, ISBN 978-951-37-6352-7. • Majaniemi: Matematiikka III, Tietokotka, ISBN: 978-951-559-264-4. • Moodlen materiaalit. • Nspire-laskin. (not translated)

    Mode of delivery

    Contact teaching

    Campus

    Wärtsilä Campus Karjalankatu 3

    Exam dates and re-exam possibilities

    Välikokeiden ajankohdat sovitaan tunneilla etenemisen mukaan. Loppukoe toukokuussa 2022 opettajan kanssa sovittavana aikana. Samalla sisällöllä kokeen voi uusia kaksi kertaa 30.9.2022 asti. Tätä opintoa ei voi suorittaa EXAMissa, joten uusintakokeesta sovitaan erikseen opettajan kanssa. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    10.01.2022 - 13.05.2022

    Students workload

    • Luentoja ja harjoituksia 56 tuntia • Itsenäistä opiskelua 79 tuntia • Yhteensä 135 tuntia (not translated)

    Enrollment

    01.10.2021 - 31.10.2021

    Groups
    • LTHNS20
    Alternative learning methods

    Opinnon voi suorittaa myös loppukokeella. (not translated)

    Assessment criteria

    Arviointi perustuu etätehtävään, kahteen välikokeeseen ja laskuharjoituksiin. • opiskelijan pistemäärä alle 35 % maksimipistemäärästä arvosana 0, • 35 % - 47,75 % maksimista arvosana 1, • 47,75 % - 60,5 % maksimista arvosana 2, • 60,5 % - 73,25 % maksimista arvosana 3, • 73,25 % - 86 % maksimista arvosana 4 ja • yli 86 % maksimista arvosana 5. (not translated)

    Teachers

    Lisbeth Smolander

    Seats

    10 - 30

    Degree Programmes

    Degree Programme in Building Services Engineering

    Evaluation scale

    H-5

    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1

    • Opiskelija osaa käyttää keskeisiä/yksittäisiä osaamisalueen käsitteitä sekä osoittaa hallitsevansa osaamisalueen perustiedot. • Opiskelija osaa toimia käytännön ongelmia ratkaistaessa tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla hapuilevaa. • Opiskelija osaa toimia ohjeiden mukaisesti ja käyttää matemaatttisia menetelmiä perustehtävissä. (not translated)

    Assessment criteria - grade 3

    • Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti osaamisalueen käsitteitä sekä osoittaa hallitsevansa osaamisalueen perustiedot. • Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia tapoja mallintaa yksinkertaisia käytännönongelmia. • Opiskelija osaa ratkaista käytännön perustehtäviä ja osaa arvioida omaa osaamistaan. • Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan perustehtävissä. (not translated)

    Assessment criteria - grade 5

    • Opiskelija osaa käyttää osaamislaueen termejä ja käsitteitä asiantuntevasti ja yhdistää niitä kokonaisuuksiksi. • Opiskelija osaa mallintaa käytännön ongelmia matemaattisesti ja ratkaista ne sekä arvioida ratkaisujen oikeellisuutta. • Opiskelija osaa soveltaa osaamisalueen menetelmiä erilaisissa käytännön tehtävissä ja tilanteissa. (not translated)