Game Graphics Programming Basics (4 cr)
Code: LTD7014-3001
General information
Enrollment
01.04.2021 - 30.04.2021
Timing
30.08.2021 - 17.10.2021
Number of ECTS credits allocated
4 op
Virtual portion
4 op
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
- Finnish
Seats
5 - 30
Degree programmes
- Degree Programme in Business Information Technology
Teachers
- Anssi Gröhn
Teacher in charge
Anssi Gröhn
Groups
-
LTDNS20PInformation Technology (BBA), Full-time Studies, Fall, 2020, Game Programming and Software Architecture Patterns
Objective
The learning objective is to provide basic know-how about 3D modeling tool, and enable you to create animated graphics to games and simulations. Objective is not to make you top-level 3D modeler, but to provide a fast and efficient skillset for programmers in graphical development.
Content
Blender modeling tool
Modeler user interface and adjusting it
Modeling using basic forms
Vertex-based modeling
Curve-based modeling
Modifier operations
Extrusion, inset, 3D cursor
Snap-settings
Materials
Material available in Moodle
Teaching methods
Ymmärrät mistä 3D-grafiikka koostuu
Ymmärrät mitä verteksit tarkoittavat
Ymmärrät mitä kaaret tarkoittavat
Ymmärrät mitä pinnat tarkoittavat
Osaat virittää pintoja ja kaaria verteksien välille
Ymmärrät mitä 3D-perusmuodot ovat
Osaat mallintaa perusmuodoilla
Ymmärrät Blender-mallintimen käyttöliittymän
Osaat säätää blender-mallintimen käyttöliittymää
Ymmärrät mitä käyriin perustuva mallinnus on
Osaat mallintaa käyrien avulla
Osaat muodostaa käyrämalleista verteksimalleja.
Ymmärrät mitä extruusio-toiminto tarkoitaa
Ymmärrät mitä inset-toiminto tarkoittaa
Osaat käyttää extruusio-toimintoa
Osaat käyttää inset-toimintoa
Ymmärrät 3D-kursorin käyttötarkoitukset
Osaat käyttää 3D-kursoria mallinnuksen apuna
Osaat lisätä tarkkuutta malliin
Osaat valita useita verteksejä, kaaria ja pintoja kerralla
Osaat valita useita vierekkäisiä kaaria helposti
Osaat valita useita vierekkäisi pintoja helposti
Osaat hyödyntää snap-ominaisuutta
Osaat käyttää valintalaatikkoa ja -ympyrää
Osaat käyttää modifier-työkaluja
Osaat viedä mallin Unreal Engine 4-projektiin
Ymmärrät transform- ja editointimoodien erot Blenderissä
Osaat vaihtaa luontevasti transform- ja editointimoodien välillä Blenderissä
Osaat valita sopivan skaalan mallinnukseen
Osaat hyödyntää 2D-taustakuvia mallinnuksen apuna
Osaat koostaa useista malleista koostuvia skenejä Blenderillä
Student workload
Total work of 107h, of which online guidance 24h, and individual work 83h (materials, assignments, feedback)
Evaluation scale
H-5
Assessment methods and criteria
Arvosana määräytyy oppimistehtävistä saavutettavien pisteiden mukaan. Ohessa raja-arvot suhteessa kurssin maksimipisteisiin.
<30% => 0
>=30% => 1
>=44% => 2
>=58% => 3
>=72%=> 4
>=86% => 5