Skip to main content

Game Graphics Programming Basics (4 cr)

Code: LTD7014-3001

General information


Enrollment

01.04.2021 - 30.04.2021

Timing

30.08.2021 - 17.10.2021

Number of ECTS credits allocated

4 op

Virtual portion

4 op

Mode of delivery

Distance learning

Campus

Wärtsilä Campus Karjalankatu 3

Teaching languages

  • Finnish

Seats

5 - 30

Degree programmes

  • Degree Programme in Business Information Technology

Teachers

  • Anssi Gröhn

Teacher in charge

Anssi Gröhn

Groups

  • LTDNS20P
    Information Technology (BBA), Full-time Studies, Fall, 2020, Game Programming and Software Architecture Patterns

Objective

The learning objective is to provide basic know-how about 3D modeling tool, and enable you to create animated graphics to games and simulations. Objective is not to make you top-level 3D modeler, but to provide a fast and efficient skillset for programmers in graphical development.

Content

Blender modeling tool
Modeler user interface and adjusting it
Modeling using basic forms
Vertex-based modeling
Curve-based modeling
Modifier operations
Extrusion, inset, 3D cursor
Snap-settings

Materials

Material available in Moodle

Teaching methods

Ymmärrät mistä 3D-grafiikka koostuu
Ymmärrät mitä verteksit tarkoittavat
Ymmärrät mitä kaaret tarkoittavat
Ymmärrät mitä pinnat tarkoittavat
Osaat virittää pintoja ja kaaria verteksien välille
Ymmärrät mitä 3D-perusmuodot ovat
Osaat mallintaa perusmuodoilla
Ymmärrät Blender-mallintimen käyttöliittymän
Osaat säätää blender-mallintimen käyttöliittymää
Ymmärrät mitä käyriin perustuva mallinnus on
Osaat mallintaa käyrien avulla
Osaat muodostaa käyrämalleista verteksimalleja.
Ymmärrät mitä extruusio-toiminto tarkoitaa
Ymmärrät mitä inset-toiminto tarkoittaa
Osaat käyttää extruusio-toimintoa
Osaat käyttää inset-toimintoa
Ymmärrät 3D-kursorin käyttötarkoitukset
Osaat käyttää 3D-kursoria mallinnuksen apuna
Osaat lisätä tarkkuutta malliin
Osaat valita useita verteksejä, kaaria ja pintoja kerralla
Osaat valita useita vierekkäisiä kaaria helposti
Osaat valita useita vierekkäisi pintoja helposti
Osaat hyödyntää snap-ominaisuutta
Osaat käyttää valintalaatikkoa ja -ympyrää
Osaat käyttää modifier-työkaluja
Osaat viedä mallin Unreal Engine 4-projektiin
Ymmärrät transform- ja editointimoodien erot Blenderissä
Osaat vaihtaa luontevasti transform- ja editointimoodien välillä Blenderissä
Osaat valita sopivan skaalan mallinnukseen
Osaat hyödyntää 2D-taustakuvia mallinnuksen apuna
Osaat koostaa useista malleista koostuvia skenejä Blenderillä

Student workload

Total work of 107h, of which online guidance 24h, and individual work 83h (materials, assignments, feedback)

Evaluation scale

H-5

Assessment methods and criteria

Arvosana määräytyy oppimistehtävistä saavutettavien pisteiden mukaan. Ohessa raja-arvot suhteessa kurssin maksimipisteisiin.
<30% => 0
>=30% => 1
>=44% => 2
>=58% => 3
>=72%=> 4
>=86% => 5