•     Business Plan LL10016-3002 09.01.2023-31.03.2023  4 cr  (LLAS22) +-
    Learning objectives
    You will understand the importance of a business plan in the early stages of a business and in the stages of business development. When preparing a business plan, you will use the assignment portfolio created during the course Basics of Business and Marketing. You will develop your legal and financial skills as part of the content of the business plan. You further process your business idea into a business plan.
    Contents
    Content of the Business Plan:
    1. Business idea, innovation
    2. Business model
    3. Product or service, value proposition
    4. Customers, market research
    5. Market situation and competitors
    6. Sales and marketing: customer relationship, channels, communication, pricing
    7. Production: production processes, premises, location, means of production, need for capital, product development
    8. Workforce, company form, company organization and management, competence development
    9. Staff welfare
    10..Partners and stakeholders
    11. Revenue and costs: preliminary financial plan and preliminary profitability, liquidity, investment and financing calculations
    12. Risks and limitations
    13. Self-assessment: own competence, SWOT-analysis of oneself and the company, conclusions from the business plan.
    Coaching and implementation of a drama performance
    Further information for students
    Tarkemmat tiedot opintojakson sisällöstä löydät toteutustuunnitelmasta. (not translated)

    Teaching methods and instruction

    Opintojakso valmentaa liiketoimintasuunnitelman laatimiseen ja sen kehittämiseen. Opintojaksolla opiskellaan liiketoiminnan eri osa-alueita ja syvennetään syksyn Liiketoiminnan ja markkinoinnin perusteet -opintojaksolla (6 op) opittuja asioita. Opiskelijat tuottavat ryhmässä liikeideastaan liiketoimintasuunnitelman. Lisäksi opiskelijat esittelevät liiketoimintasuunnitelmansa. (not translated)

    Responsible person

    Ulla Kärnä

    Learning material and recommended literature

    Viitala, Riitta & Jylhä, Eila. 2019. Johtaminen: keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit. - On myös e-kirjana Viitala, Riitta & Jylhä, Eila. 2014. Liiketoimintaosaaminen - menestyvän yritystoiminnan perusta. - Yllä olevan kirjan edeltäjä, on myös e-kirjana. Bergström, Seija & Leppänen Arja. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. - On myös e-kirjana. Yrityksen perustamisopas 2022 (uusin). Suomen uusyrityskeskukset ry. Ladattavissa täältä: https://www.uusyrityskeskus.fi/tyokalupakki/perustamisopas-alkavalle-yrittajalle/ Sekä muu opettajien osoittama materiaali. (not translated)

    Mode of delivery

    Contact teaching

    Campus

    Wärtsilä Campus Karjalankatu 3

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    09.01.2023 - 31.03.2023

    Enrollment

    01.10.2022 - 31.10.2022

    Groups
    • LLAS22
    Assessment criteria

    Tarkemmat arviointikriteerit esitellään opintojaksolla. (not translated)

    Teachers

    Teppo Tarnanen, Ulla Kärnä

    Seats

    20 - 50

    Degree Programmes

    Degree Programme in Business Economics

    Evaluation scale

    H-5