You are able to produce and fulfill the quality criteria in accordance with the instructions written tasks. You are able to evaluate communication skills and understand the importance of writing communication as part of the learning process and the development of professional skills. You are able to communicate and interact act properly in situations in the working life and you are able to lead the discussion target-oriented. You are able to make use of the information technology in the own professional field and you are able to write reports from your own research and surveys according to the history of research of the own branch. - Reporting in accordance with instructions of the thesis. - The principles at the college level writing. - Different text types associated with research reporting and identification. - The structure and organization of the text. - Acquisition of information. - Language planning. - Teamwork, meetings and negotiations. - Developing your own knowledge by getting into one special professional issue and working out a speech presentation of it. Exercises, lectures and exam.
Juha Suomalainen
Kauppinen, A., Nummi, J. & Savola, T. 2012 tai uud. Tekniikan viestintä. Kirjoittamisen ja puhumisen käsikirja. Helsinki: Edita. (not translated)
Contact teaching
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Lopputentit ovat opintojakson puolivälissä maaliskuussa ja toukokuun alkupuolella. Uusintatentin mahdollisuus on toukokuussa ja kesäkuussa. (not translated)
Finnish
31.10.2022 - 31.05.2023
Lähiopiskelu 50 t, harjoitustehtävät 20 t, itsenäinen työskentely 20 t, kirjallisuuteen ja oppimateriaaliin perehtyminen 20 t. (not translated)
01.10.2022 - 31.10.2022
Juha Suomalainen
1 - 50
Degree Programme in Energy and Environmental Engineering
H-5
Opiskelija osaa tuottaa asiakirjoja ja raportteja, mutta suorituksissa myös selkeitä puutteita. Opiskelija tuntee argumentoivaan viestintään liittyvät asiat. Hänen ryhmäviestintätaitonsa ovat tyydyttävällä tasolla. Hän osallistuu kontaktiopetukseen passiivisesti, poissaolojen määrä on huomattava ilman perusteita tai selvää syytä, ja hän noudattaa huolimattomasti aikatauluja. Hän toimii ryhmän jäsenenä enemmäkseen passiivisesti. Läsnäoloprosentti on mielellään vähintään 30 % ja tenttiarvosana on 2. (not translated)
Opiskelija tuottaa laadukkaita asiakirjoja ja raportteja. Opiskelija hallitsee hyvin argumentoinnin. Hänen esitys- ja ryhmäviestintätaitonsa ovat vähintään hyvällä tasolla, ja hän pystyy johtamaan palaveria tai ryhmää vetäjän roolissa ja kokousta puheenjohtajan roolissa. Opiskelija noudattaa aikatauluja ja tekee hyvin annetut tehtävät. Hän myös toimii tiiminsä jäsenenä vastuullisesti ja itsenäisesti. Hän osallistuu kontaktiopetukseen aktiivisesti ja hänen läsnäolo-% on mielellään 60 % ja tenttiarvosana 3. (not translated)
Opiskelija tuottaa laadultaan erinomaisia asiakirjoja ja raportteja. Hänen argumentointi-, esitys- ja ryhmäviestintätaitonsa ovat kiitettävällä tasolla, ja hän on valmis mm. johtamaan palaveria, toimimaan ryhmän vetäjänä sekä pitämään kokouksia puheenjohtajan roolissa. Opiskelija osallistuu kontaktiopetukseen aktiivisesti ja yritteliäästi, noudattaa aikatauluja ja tekee huolellisesti ja ajallaan annetut tehtävät. Hän toimii ryhmänsä jäsenenä vastuuntuntoisesti ja itsenäisesti. Läsnäoloprosentti oppitunneilla on mielellään 80 % ja tenttiarvosana vähintään 4. (not translated)